Call of Duty: Black Ops Recenzie Războiul Rece: un joc la fel de umflat și copleșitor ca și numele său

Este imposibil să discutăm despre nou Chemarea la datorie joc fără a menționa dimensiunea sa. Mărimea completă a software-ului, în total gigaocteți, a devenit probabil cel mai definitor și mai discutat aspect al seriei de shootere de lungă durată de la repornirea Modern Warfare toamna trecută și lansarea lui Activision Zona de razboi battle royale câteva luni mai târziu.

Și este din ce în ce mai mare. Pe PS5, ultima versiune, Call of Duty: Black Ops Războiul Rece cuplat cu Zona de razboi, depășește 250 GB. Aceasta reprezintă aproape jumătate din spațiul liber disponibil pentru unitatea SSD încorporată a noii console Sony. Dar acea dimensiune imensă a fișierului este mai mult decât o simplă glumă: indică starea modernă Chemarea la datorie.

Balonarea generală a experienței a devenit atât punctul central de vânzare al francizei, cât și cel mai mare defect al acesteia. În încercarea de a crea shooter-ul cu orice poate concura Fortnite și alte jocuri de servicii live, Activision și numeroasele studiouri pe care le ocupă cu crearea unui nou Chemarea la datorie în fiecare an, am creat ceva atât de monstruos, atotcuprinzător, încât este dificil să încadrezi literalmente și figurativ alte jocuri în rotația ta.

Acesta poate fi punctul. Am prieteni care nu se joacă Black Ops Războiul Rece și cine a renunțat Zona de razboi acum câteva luni, pentru că s-au săturat să facă spațiu pentru software și nu mai au chef să facă din gestionarea stocării parte a rutinei lor zilnice de jocuri. Dar pentru cei care cumpără și sacrifică bucăți uriașe de hard disk și timp liber în acest proces, Call of Duty: Black Ops Războiul Rece are ceva pentru toată lumea – suficient, cel puțin, pentru a vă ține legat de anul viitor, când va sosi următoarea tranșă.

Ne-am plâns în trecut de natura ciclică a Chemarea la datorie. Iese în fiecare an, aproape întotdeauna bate recorduri de vânzări și continuă să se chinuiască, nesfârșit de conflictul din lumea reală și care vizează în mod clar tipul de persoană căreia îi place să tragă cu arma rapid, dar și ocazional, cu mișcarea lentă. Este un joc video care știe ce fel de experiență este. La rândul său, acesta îl face un produs cu o cerere sănătoasă a consumatorilor, care probabil nu va dispărea niciodată atât timp cât creierul uman răspunde în mod previzibil la buclele de feedback pe care le creează.

Dar anul trecut, Chemarea la datorie a devenit ceva cu totul diferit. Activision și-a aruncat cel mai de succes, formulator de bani în viitor, legându-l împreună cu un mod Battle Royale complet copt, Zona de razboi, acum unul dintre cele mai populare de pe piață. Compania a promis o evoluție continuă Chemarea la datorie care ar putea rămâne un dispozitiv stabil prin adăugarea a ceea ce avea nevoie și scăderea a ceea ce nu a făcut pe măsură ce ciclul anual progresează. Acum, un an mai târziu, avem Black Ops Războiul Rece, prima versiune complet realizată a acestei viziuni a unui serviciu live Chemarea la datorie.

Înțeles, este un fel de mizerie ca produs holistic, dar mult mai impresionant în părțile sale individuale. Provocarea este acum de a decide dacă această structură modernă pentru Chemarea la datorie – în care vrea să fie singurul joc multiplayer pe care îl joci, cum ar fi Destin sau Fortnite – merită timpul, efortul și spațiul de stocare pe care îl va costa.

Imagine: Activision

Campania nu se îndepărtează prea mult de experiențele cu octanism ridicat, bazate pe piese, pe care le-am văzut înainte. Dar are suficiente surprize narative și secvențe experimentale pentru a satisface Black Ops istoria seriei de povestiri complicate și conspirative. Spre deosebire de anul trecut Modern Warfare repornire, care a împrumutat unele dintre subtilitățile silențioase și tulburi ale thriller-urilor de război ca Zero Dark Thirty, Black Ops Războiul Rece încearcă din răsputeri să îmbine diferite elemente ale culturii pop, toate amintind în mod vag de un film de acțiune inspirat din anii 1980. Rezultatul este cam la fel de aproape de o campanie în stil James Bond Chemarea la datorie va primi vreodată.

Campania este mai plăcută atunci când nu fotografiați – deși acele momente sunt scurte. Misiunea deosebită este un secret Hitman-stilă escapada „alege-ți aventura” ca agent dublu KGB în care nu trageți o armă până la secvența finală. Face o treabă excelentă, arătându-ți tipul de joc Chemarea la datorie ar putea fi dacă designerii săi s-ar simți obligați să se angajeze pe o temă în loc să experimenteze prea scurt cu multe. Am fost, de asemenea, dezamăgit să văd rezolvarea criptografică cu adevărat pricepută limitată doar la o pereche de misiuni secundare opționale, deși îi aplaud dezvoltatorilor pentru că le-a oferit jucătorilor o agenție pentru a alege ce misiuni au jucat și în ce ordine.

Dar, la fel ca în cazul fiecăruia Chemarea la datorie, campania este acolo pentru a satisface o mică parte din publicul destinat jocului. Este posibil ca mulți jucători să nu o atingă niciodată. Multijucătorul este ceea ce atrage milioane de oameni în fiecare an și se pare că atragerea, din ce în ce mai mult, nu constă în a se bucura de el atât de mult, cât în ​​a dezbate dacă este demn de dispreț sau de laudă. Chemarea la datorie fanilor le place să aibă opinii puternice cu privire la faptul că orice nouă iterație a multiplayerului seriei poate recrea atracția captivantă a Modern Warfare 2 sau Black Ops 1 sau orice iterație a jocului le stă în minte.

Voi spune, ca cineva care a jucat aproape fiecare Chemarea la datorie intrare pentru mai mult de jumătate din viața mea, asta Black Ops Războiul Rece este poate cel mai strâns și mai impresionant joc pe care l-a simțit vreodată. O parte din motiv este că a fost optimizat pentru PS5 și Xbox Series X / S. M-am bucurat mult de jocul multiplayer pe modul 120Hz pe noua consolă Sony, unde se simte cel mai lin și mai captivant shooter pe care l-am jucat vreodată. . Am constatat, de asemenea, că personalizarea clasei mai redusă a jocului și modificarea armelor pentru a fi mai ușor de digerat și mai accesibil, ceea ce înseamnă că petrec mai puțin timp obsedând ce atașamente să folosesc și mai mult timp doar experimentând diverse încărcări.

Cu toate acestea, există destul de puține plângeri. Multiplayerul conține sub 30 de arme și niciunul nu se simte deosebit de interesant sau atât de diferit unul de celălalt. Există doar opt hărți multiplayer, dintre care unele le-am urât pentru cât de complicate și prietenoase cu campingul sunt și de care m-am temut să joc de fiecare dată când ar ajunge inevitabil în rotație. Jocul are, de asemenea, o senzație de respingere, în care personajul tău se mișcă mai încet și timpul de ucidere este mai lung decât intrarea de anul trecut. Acest lucru îi dă senzația unui shooter mai în vârstă și mai dur – mult mai asemănător cu cel al Black Ops jocuri de odinioară. Reflexul rapid Modern Warfare tabăra ar putea găsi acest lucru prea deranjant pentru a mă bucura și abia acum mă obișnuiesc cu el zeci de ore mai târziu.

În mod surprinzător, se simte ca toate cele mai bune idei noi și energie creativă din Black Ops Războiul Rece a intrat în modul zombi. Și asta are sens: zombii sunt acum mai mult un stâlp semnat al Black Ops marca decât oricare dintre personajele sau povestirile campaniei. Zombii ar putea fi foarte bine un joc întreg și s-ar putea să ne întrebăm de ce Activision nu îl scoate deja – cu excepția faptului că oferă milioane de jucători un motiv puternic (poate singurul motiv pentru unii oameni) să cumpere un nou Black Ops intrare când apare la fiecare doi-trei ani.

Modul este rapid, distractiv și plin de secrete de descoperit și puzzle-uri de rezolvat. Este poate cea mai rafinată abordare modernă a formei modului hoardă dintr-un studio major la care mă pot gândi. Este probabil să fie motivul pentru care atât de mulți jucători păstrează acest joc instalat până în anul viitor și, eventual, chiar și dincolo de lansarea inevitabilă a următorului titlu din serie, care probabil nu va conține un mod zombi.

Imagine: Activision

Chemarea la datorie nu este niciodată un eșec comercial – se vinde întotdeauna – dar asta nu înseamnă că dezvoltatorii care o fac nu pot eșua în încercările lor de a face cea mai bună experiență posibilă. Problema mea principală cu aceasta acum nu este că oricare dintre aceste moduri noi este inferioară, ci că toate se simt ca membrele dezunite ale unui joc video Frankenstein. Black Ops Războiul Rece este plin de conținut și acoperă șapte tipuri distincte de console de console, o versiune pentru PC și un Battle Royale, toate acestea ocupând mai mult spațiu de stocare decât aproape orice alt joc din istorie.

Se presupune că acest lucru este liber – joacă noul joc Chemarea la datorie pe orice platformă cu oricare dintre prietenii tăi și numai tipurile de joc de care te bucuri. Și, într-o mare măsură, funcțiile cross-gen și cross-platform funcționează bine și Activision ar trebui să fie aplaudat pentru complexitatea absolută a faptei tehnice pe care a făcut-o să țeasă toate acestea împreună. (Un planificat Zona de razboi actualizarea lunii viitoare este programată să îmbine Battle Royale cu Black Ops Războiul Rece, care poate să nu meargă la fel de bine.)

Dar când pornesc Black Ops Războiul Rece, Constat că nu mă atrag atât de mult o parte a jocului, cât sunt copleșit de întregul pachet. Se simt ca patru jocuri care concurează pentru atenția mea, ca să nu mai vorbim de toate picioarele suplimentare care dau seama cu cine joc cu ce platformă și dacă am modul corect instalat.

Am pierdut numărul de multe ori prietenilor mei și am fost de acord să încerc ceva nou atât în ​​anul trecut Modern Warfare și cel mai recent, doar ca unul dintre noi să recunoască că nu au instalat pachetul multiplayer potrivit sau au descărcat doar modul zombi și au șters Zona de razboi pentru a economisi spațiu. Așa că renunțăm.

Este o afacere obositoare, cu excepția cazului în care ești dispus să faci asta Chemarea la datorie singurul tău trăgător. Și Black Ops Războiul Rece nu este suficient de bun pentru a justifica ceea ce cere în schimb.