CUM SA

Cum să dezvolți obiceiuri bune și rutine care se lipesc – LifeSavvy

Dezvoltarea unor noi obiceiuri și rutine este dificilă. Iată cel mai bun mod de a face acest lucru.

Obiceiurile sunt lucrurile mici pe care le faci în fiecare zi, cum ar fi ceea ce mănânci la prânz, indiferent dacă mergi sau nu la sală sau meditezi și dacă citești o carte sau te uiți la Instagram în ultimele minute înainte de a te culca. Ele reprezintă un număr considerabil din deciziile și acțiunile pe care le luăm în fiecare zi. Când ați cumpărat ultima dată o altă marcă de pastă de dinți? Sau ați gătit o masă complet nouă?

Deoarece obiceiurile constituie multe dintre deciziile și acțiunile noastre de zi cu zi, ele au un impact semnificativ asupra sănătății și fericirii noastre. Dacă obișnuința ta de prânz este să obții o salată și apoi să meditezi timp de 10 minute, este probabil să fii mult mai sănătos decât cineva care are un cheeseburger și o urmărește cu o țigară.

Obiceiurile au o mulțime de impuls, astfel încât schimbarea lor poate fi dificilă. Dacă ați eșuat vreodată la o rezoluție de Anul Nou, veți ști la ce mă refer. Dar asta nu înseamnă că renunțarea la obiceiuri proaste și dezvoltarea unor bune nu se poate face. Să începem.

Află ce vrei să faci – și de ce

Ai decis vreodată că vrei să faci ceva, cum ar fi să mergi la sală în fiecare zi sau să meditezi sau orice altceva și să începi super gung-ho în prima săptămână? Ce s-a întâmplat la începutul celei de-a doua săptămâni când motivația dvs. s-a diminuat? Cred că și angajamentul tău față de noua ta rutină s-a diminuat. Se întâmplă tuturor. Problema este că fulgerul tău inițial de motivație te ajută doar până acum. Pentru a dezvolta o motivație mai susținută, aveți nevoie de o idee mult mai clară a ceea ce încercați să realizați și de ce.

Citeste si  Cum să vizionați Borat 2 online: acum puteți vedea filmele lui Borat de oriunde

Când vine vorba de stabilirea obiectivelor, trebuie să vă amintiți un lucru. Ar trebui să fie SMART:

  • Specific și clar; nu vag. Lucruri precum „pierde 4 lbs” mai degrabă decât „slăbește”.
  • Măsurabil. Trebuie să îți poți urmări progresul. Dacă pierdeți 0,1 uncii, ați îndeplinit din punct de vedere tehnic obiectivul de a „pierde în greutate”, dar nu „obiectivul de a pierde 4 lbs” specific.
  • Realizabil. Obiectivul tău trebuie să fie ceva ce poți face de fapt. Nu are rost să stabiliți un obiectiv pentru a alerga un maraton în mai puțin de trei ore dacă nu puteți alerga o milă non-stop.
  • Relevant la obiectivele tale mai largi. Dacă doriți să fiți sănătos, stabilirea unui obiectiv pentru a intra în clasamentul Dirty Dan’s Dirty ‘Dogs, cel mai hot-dog-într-o oră, nu este o idee bună.
  • Timp limitat. General, într-o zi obiectivele sunt destul de inutile. Toate obiectivele dvs. ar trebui să aibă o cronologie definită precum „înainte de Crăciun”, „în următoarele opt săptămâni” și așa mai departe.

Treceți prin obiectivele dvs. largi și vagi și transformați-le în obiective SMART. Apoi, puteți începe să dezvoltați obiceiuri care să le susțină. Cu obiective realiste, realizabile, definite, este mult mai probabil să rămâneți motivați mai mult timp.

Începeți mic

Femeie care meditează în dormitorul ei folosind o aplicație de meditație de pe iPad
Monkey Business Images

Cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii cu orice dezvoltare personală sau schimbare în rutina lor este prea mare și încearcă să facă prea multe simultan. Este greu să începi o nouă rutină de exerciții, să schimbi ceea ce mănânci sau să înveți să meditezi. Este și mai greu să le faci pe toate trei odată.

Citeste si  Super Bowl 2021: ora de începere și modul de vizionare a fluxului live

Nu încercați să schimbați totul dintr-o dată. Începeți mic și lucrați pentru a dezvolta câteva obiceiuri ușoare care vă susțin obiectivele. Încercați și lucrați-le în rutina dvs. existentă. De exemplu, dacă doriți să învățați să meditați, faceți din rutina dvs. să meditați imediat ce vă treziți, după cafeaua de dimineață sau într-un alt punct definit pe tot parcursul zilei.

În mod similar, nu începe să încerci să meditezi o oră în fiecare dimineață. Începeți cu zece minute și construiți de acolo. Sunteți mult mai probabil să rămâneți la un obicei ușor decât unul greu, iar respectarea obiceiurilor pe care încercați să le dezvoltați este modul în care le puteți transforma în obiceiuri reale, automate.

Țineți evidența succesului dvs. (și nu rupeți lanțul!)

Coerența este cheia dezvoltării obiceiurilor. Cu cât faceți același lucru în mod constant în mod constant, cu atât devine mai automat. Pentru a vă asigura că vă respectați obiceiurile, trebuie să le urmăriți.

Cel mai bun mod de ao face este metoda Don’t Break the Chain a lui Jerry Seinfeld. Ideea este că în fiecare zi îți completezi un obicei, îl notezi într-un calendar (fie un calendar fizic, fie cu o aplicație precum Streaks). Pe măsură ce trec zilele și succesul tău devine mai lung, vei fi motivat să nu ratezi o zi și să „rupi lanțul”.

Și odată ce ai un ritm de mers, obiceiul se va înrădăcina.

Dacă nu reușești, iartă-te și continuă

A pierde o zi din când în când este normal când încerci să-ți dezvolți un nou obicei. Viața împiedică lucrurile; continuă a doua zi ca înainte.

Citeste si  Cum să opriți notificările cardio-fitness reduse pe Apple Watch

Totuși, lipsa a două zile este un pic steag roșu. Este mult mai ușor să ratați a treia și a patra zi și așa mai departe. Scopul dvs. atunci când vă dezvoltați un obicei ar trebui să fie să nu ratați niciodată două zile la rând și să faceți tot ce este necesar pentru a obține obiceiul, astfel încât să nu faceți acest lucru.

Odată ce începeți să pierdeți trei sau mai multe zile la rând, trebuie să vă opriți și să aflați de ce. Obiceiul este prea mult sau nu ceva care te interesează de fapt? Dacă acesta este cazul, este în regulă. Pe de altă parte, dacă obișnuința este totuși ceva ce vrei să-ți dezvolți, atunci trebuie să găsești o modalitate de a ușura realizarea și a te întoarce la ea.

Orice s-ar întâmpla, când eșuezi – și vei eșua – nu te bate. Iertați-vă și continuați.

Îmbrățișați transportul lung

Dezvoltarea de noi obiceiuri și rutine necesită timp. Puteți lucra doar la câteva lucruri simultan și poate dura câteva luni până când acestea să rămână efectiv. Nu există o soluție rapidă pentru a trece de la cineva care urmărește ore de Netflix în fiecare seară la un alergător de maraton. Trebuie să îmbrățișezi traseul lung.


Schimbarea obiceiurilor este dificilă, dar este și îmbucurătoare. Puneți lucrarea mai devreme și în curând veți fi pe pilot automat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button