Noua recenzie Pokémon Snap: un safari extrem de rece pe Nintendo Switch

Tripon Alin
By Tripon Alin 8 Min Read

Lumile virtuale au fost mult timp un loc de evadare. Acest lucru a fost adevărat înainte de pandemie, dar blocările și comenzile de la domiciliu din întreaga lume au accelerat cu siguranță fenomenul. Am petrecut o perioadă jenantă anul trecut grădinărind în Trecerea animalelor și să merg la concerte în Fortnite. Au fost mari distrageri, dar niciodată nu au dat cu adevărat acea evadare de genul vacanței pe care o căutam cu adevărat – se pare că ceea ce aveam nevoie era un safari plin de Squirtles.

Nou Pokémon Snap se lansează săptămâna aceasta ca mult așteptata continuare a unui joc Nintendo 64 preferat de fani din 1999. Premisa rămâne aceeași: tu, un fotograf în viață sălbatică, traversezi peisaje frumoase în timp ce faci fotografii cu fiecare critter pe care îl găsești. În esență, conceptul este incredibil de simplu, dar – la fel Pokémon Go – este o formă de împlinire a dorințelor. Scoate elementele de luptă și de joc complexe care joacă rolul principal Pokémon jocuri și, în schimb, vă permite doar să faceți parte din această lume, în propriul ritm și fără amenințarea cu eșecul.

Există o poveste, dar este destul de simplă. La început, vă alăturați unei expediții de cercetare care explorează noua regiune Lentală și, în mod firesc, au nevoie de ajutor pentru documentarea faunei sălbatice. Regiunea Lentală este de fapt un șir de insule cu o cantitate surprinzătoare de biodiversitate. Începeți într-o rezervație sălbatică destul de simplă, dar în cele din urmă veți călări într-un soi de hovercraft închis și futurist prin deșerturi, plaje, trasee vulcanice și chiar sub apă. În multe cazuri, veți putea vedea zonele atât în ​​timpul zilei, cât și noaptea, oferindu-vă o mai bună înțelegere a comportamentului animalelor.

Vă deplasați prin aceste medii pe șine, ca și când ați fi plimbat într-un parc de distracții deosebit de răcoros și priviți lumea prin obiectivul camerei dvs. Scopul principal este de a face poze. Fiecare zonă este plină de creaturi: păsări care se înalță în aer, bug-uri săpate prin nisip, Machamps flexând pentru oricine se întâmplă să caute. Cea mai impresionantă parte ar putea fi doar densitatea. Aparent pokémon peste tot, așteaptă momentul potrivit pentru a ieși și a se dezvălui.

Scopul este de a cataloga cât mai multe creaturi posibil. La fel ca în jocurile principale, aveți un fel de pokédex, doar că de data aceasta îl completați fotografiind monștri. Trebuie să le surprindeți în diferite ipostaze, iar la sfârșitul fiecărui nivel un profesor va nota fiecare fotografie pe baza unor lucruri precum încadrarea, poza și dacă există alte creaturi în poză. În afara camerei dvs., aveți câteva modalități de a interacționa cu lumea. Puteți arunca fructe de pădure pentru a hrăni pokémon (sau supărați pe cei care dorm), puteți juca un cântec de leagăn pentru a le atrage atenția sau vă puteți scana împrejurimile pentru a vă concentra pe punctele de interes. Există, de asemenea, misiuni bonus care vă cer să capturați imagini foarte specifice – cum ar fi un Arbok adormit care cade dintr-un copac sau un Torterra căscat – pentru puncte suplimentare. Pe măsură ce scorul dvs. general crește, veți debloca noi zone.

Dar cel mai important instrument este observarea atentă. Și asta pentru că Nou Pokémon Snap este un joc construit în mare parte pe repetare. Vei călători prin aceleași zone de multe, multe ori în căutarea unor lucruri noi. Există răsuciri – este posibil să obțineți un instrument nou, iar unele niveluri au mai multe căi – dar pentru a obține fotografii bune este nevoie de mult timp, răbdare și experimentare. S-ar putea să trebuiască să vă mențineți camera antrenată pe un Wingull în creștere, în speranța că face o buclă-de-buclă sau să încercați mai multe tactici pentru ca un Magikarp să facă, ei bine, orice. Uneori aruncam fructe de pădure în toate pentru a vedea ce s-a întâmplat. (În cea mai mare parte a rezultat niște fețe pokémon adorabil furioase.)

Inițial acest proces s-a simțit plictisitor, mai ales la început, când erau doar două spații pentru mine de explorat. Era aproape plictisitor, ca și cum ai călări pe aceeași montă rulantă lentă. Dar acest sentiment s-a schimbat când am început să mă uit mai de aproape. A fost uimitor câte creaturi am ratat prima (sau a zecea) oară când am trecut printr-un nivel. Dar când m-am uitat atent, erau acolo, ascunzându-se în arbuști sau în peșteri submarine. Uneori, dacă mă uitam suficient de mult, puteam vedea pokémon luptându-se sau alinându-se împreună pentru căldură. Cu cât am petrecut mai mult timp în aceste locuri, cu atât am început să observ detaliile minunate – și cu atât am vrut să caut mai multe.

Snap face, de asemenea, o treabă excelentă de a crea spectacol. Aceste momente liniștite sunt punctate de șocul unui gigant Wailord care se ridică din mare în fața ta sau de bucuria de a observa o turmă de Squirtles drăguți care tocmai stăteau pe o plajă. E suficient să mă facă să tânjesc după o Pokémon joc în VR.

Acest lucru este ajutat de faptul că Snap se mișcă într-un loc pe îndelete. Există câteva fotografii în care trebuie să reacționați rapid, dar dacă ratați fotografia, puteți încerca oricând din nou. Nu există penalizare pentru eșec; fotografiile proaste sunt pur și simplu aruncate. Accentul este pus pe sărbătorirea triumfurilor voastre. Când nu mi-am putut da seama cum să capturez fotografia de care aveam nevoie pentru a progresa, am dat peste câteva blocaje, care erau frustrante. Dar, în general Snap este un joc care recompensează curiozitatea și nu prea îi pedepsește pe jucători pentru că nu respectă regulile.

(De asemenea, trebuie remarcat faptul că unul dintre Pokémon SnapCele mai interesante caracteristici nu erau disponibile pentru testare înainte de lansare. Jocul include un mod de partajare a fotografiilor de tip Instagram, unde puteți adăuga filtre, stickere și chenare la imaginile dvs. și apoi le puteți partaja online cu alții. Este o caracteristică care ar putea adăuga un nou element social seriei, dar încă nu am putut să o testez.)

Într-adevăr, Nou Pokémon Snap este un joc care m-a obligat să schimb modul în care gândesc despre spațiile virtuale. Zeci de ani de jocuri m-au condiționat să trec la niveluri, verificând o listă de sarcini cu realizări cât mai eficient posibil. Dar asta nu funcționează aici. A trebuit să încetinesc și să privesc cu atenție, concentrându-mă asupra micilor detalii, precum și asupra momentelor mari. A trebuit să mă relaxez pentru a mă bucura de vedere – și este exact ceea ce aveam nevoie.

Nou Pokémon Snap este disponibil pe Nintendo Switch pe 30 aprilie.