Recenzia Echoes of the Eye: un microcosmos misterios și înfricoșător al Outer Wilds

Intrarea într-o stare de disperare este în esență o cerință pentru a rezolva multe dintre ele Outer Wilds‘ puzzle-uri. Noua expansiune de 15 USD a jocului, Ecourile Ochiului, prezintă un astfel de puzzle care m-a făcut să simt că am epuizat fiecare opțiune. Aveam instrumentul potrivit în mână, eram în camera potrivită. Urmasem sfaturile vagi din rolele pe care le văzusem până acum, lăsate în urmă de o specie inteligentă. Așa că am făcut ceea ce fac de obicei când îmi pierd speranța în joc: resetați bucla. Poate că trebuia să încep din nou cu o perspectivă nouă.

Apoi m-am trezit într-o altă lume.

Nu rezolvasem complet puzzle-ul, dar am progresat din neatenție prin poveste, riscând o bănuială. A risca este esențial pentru a progresa Outer Wilds, și este, de asemenea, tema noii povești în Ecourile Ochiului, care în sine se simte diferit (și suficient de lung) pentru a fi un joc independent. Nu vei ajunge nicăieri fără să fii îndrăzneț și uneori vor da roade. Dar s-ar putea, de asemenea, să ajungi undeva unde nu vrei să fii.

În cazul în care nu ai jucat Outer Wilds, este un joc de explorare spațială în lume deschisă (mai mult ca un univers deschis) în care vizitezi planete și faci descoperiri arheologice, uneori accidental. Fiecare planetă joacă un rol în povestea mare, ceea ce te atrage să îți dai seama de ce explodează soarele la fiecare 22 de minute și să-l oprești. De fiecare dată bucla resetează totul, cu excepția jurnalului navei tale, care colectează puncte de interes pentru a face mai ușor să te întorci și să împletești lucrurile pe măsură ce mergi.

Speciile menționate mai sus din această nouă expansiune, care arată ca niște bufnițe bipede înțelepte cu coarne, și-au abandonat planeta natală în speranța unei vieți mai bune după ce au preluat o transmitere promițătoare de la o entitate din alt univers, aceeași în care locuiește protagonistul tău. După câteva călătorii în jurul The Stranger, noua structură asemănătoare „planetelor” s-a adăugat la listă Outer Wilds, veți începe să puneți cap la cap lucruri despre cum a fost viața, de ce lucrurile nu au mers conform planului și de ce nimeni nu locuiește acolo, deși pare perfect capabil să adăpostească viața.

Mobius Digital / Annapurna Interactive

Jocul de bază al Outer Wilds vă permite să alegeți pe ce planetă să mergeți prima și începeți întotdeauna bucla pe planeta dvs. de origine asemănătoare Pământului. În ceea ce privește facilitarea jucătorului, Ecourile Ochiului este departe de cea mai ușoară destinație de ajuns sau de navigat. După cum probabil ați văzut din teaserul expansiunii, The Stranger este invizibil. Cu toate acestea, nu trebuie să fi finalizat Outer Wilds pentru a-l accesa; Mergeți doar la observatorul de pe planeta de pornire pentru a obține primul indiciu despre unde îl veți găsi.

Stranger oferă un aspect peisaj care este nou pentru Outer Wilds, și m-am trezit adesea minunându-mă de realizările artistice și tehnice expuse. La fel ca restul planetelor, talentul dezvoltatorului Mobius Digital de a ghida fără efort jucătorul prin medii complexe, fără semnalizare evidentă este expusă aici. Mi-a amintit că este plăcut să joci jocuri fără săgeți obiective uneori. Puține jocuri au cu adevărat încredere în jucătorul pentru a înțelege totul cu informații limitate. Se simte grozav când poți rezolva puzzle-urile cu propriul tău creier, dar au existat câteva momente mai târziu în expansiune în care nu aș fi refuzat un mic ajutor.

În cazul în care ai fost curios, The Stranger este afectat de soarele care explodează la fiecare 22 de minute, așa cum este orice altă planetă din joc. Terenul său se schimbă în acest interval de timp, acoperind unele zone și expunând altele care erau ascunse anterior, similar altor planete din joc. Dar, prin câteva ritmuri cruciale ale poveștii, îți vei da seama de ce regulile universului pe care s-ar putea să le cunoști din jocul de bază nu se aplică neapărat aici, la bine și la rău.

Ecouri ale ochiului din Outer Wilds

Mobius Digital / Annapurna Interactive

Veți folosi aceleași câteva mecanisme de joc din jocul de bază, inclusiv utilizarea jetpack-ului și lanterna, pentru a intra în locuri la care altfel nu ați avea acces. În comparație cu multe alte jocuri în care ai la dispoziție nenumărate abilități, întotdeauna mi-a plăcut încărcarea în mod deliberat mică din Outer Wilds pentru că face fiecare nouă adăugare — dintre care există câteva în Ecourile Ochiului — simțiți-vă important.

După aproximativ 10 ore cu Ecourile Ochiului, sa simțit diferit de jocul principal, dar inițial nu a îndeplinit mistica la care mă așteptam – deși asta se schimbă pe măsură ce te apropii de sfârșit. Nu voi intra în detalii, dar ultimele secțiuni ale poveștii te pun în situații tensionate care m-au făcut să simt că joc un joc survival horror.

Ca și restul aventurilor din Outer Wilds, odată ce obiectivele tale devin clare, jocul se transformă. Peisajele devin curse cu obstacole, mai ales că încerci să realizezi mai mult cu timp limitat în fiecare buclă. Și își renunță la fațada de explorare a spațiului rece pentru a dezvălui că este, practic, un joc de alergare în viteză în care alergi contra cronometru pentru a găsi răspunsurile la cele mai mari întrebări ale vieții.

Ecourile Ochiului diferă de jocul de bază în unele moduri binevenite, dar încă se simte ca o parte a aceluiași univers. Era un risc pentru Mobius Digital să strecoare o altă planetă Outer Wilds, care deja se simțea ca un pachet complet cu un mister mai mult decât suficient pentru a dezvălui. Dar această expansiune înfricoșătoare și misterioasă este o parte integrantă a experienței, precum și o trimitere fantastică pentru un joc special.

Ecourile Ochiului și Outer Wilds sunt disponibile pe PC prin Epic Games Store și Steam, împreună cu PS4 și Xbox One (și pot fi redate pe console mai noi).