Primul sezon al adaptării live-action de la Netflix Vrajitorul a fost un act de echilibrare atent. În anumite privințe, a fost răspunsul serviciului la Urzeala tronurilor, o epopee fantezie sângeroasă cu o poveste care a cuprins un continent (și mulți ani). Dar, în conformitate cu materialul sursă, a fost și foarte distractiv. Au fost monștri înfiorătoare pentru a vâna fiecare episod, o mare ușurare comică sub forma unui bard enervant, precum și scene de baie aburoasă și o orgie completă. Avea de toate.

Sezonul 2 încearcă să mărească miza fanteziei concentrându-se pe unele dintre întrebările mai mari, mai existențiale despre Vrajitorul univers, de la originile monștrilor până la motivul pentru care țipetele unei tinere prințese creează cutremure. Rezultatul este un spectacol care are o senzație mai ambițioasă, mai epică și unul care pierde, de asemenea, o parte din personalitatea care l-a făcut un astfel de hit în primul rând. Aceste probleme oglindesc traiectoria cărților, dar se simt mai pronunțate într-un serial live-action în care atât de mult depind de personaje și de performanțele lor.

Notă: această recenzie se bazează pe primele șase episoade ale Vrajitorul sezonul 2 (sunt opt ​​în total) și conține spoilere ușoare.

Povestea reia imediat după evenimentele din episodul final al sezonului 1, în care s-au întâmplat două lucruri importante. Unul, Geralt (un mutant care vânează monștri interpretat de Henry Cavill) și pupile lui Ciri (o prințesă cu puteri ciudate interpretată de Freya Allan) s-au ajuns în cele din urmă unul la celălalt după ce au petrecut ultimele opt episoade parcurgând în paralel pe un întreg continent. În același timp, o luptă uriașă s-a încheiat după ce mag – și interesul amoros din nou, din nou al lui Geralt – Yennefer (Anya Chalotra) a canalizat niște forțe întunecate pentru a învinge temporar o întreagă armată. Aceste evenimente au lăsat distribuția în unele locuri interesante, chiar acolo unde începe sezonul 2.

witcher sezonul 2

Imagine: Netflix

Sunt o multime de lucruri in desfasurare. La început, Geralt, întotdeauna lupul singuratic, este acum o figură paternă și o ia pe Ciri cu el la Kaer Morhen – un loc retras din munți care servește drept bază pentru vrăjitori – pentru a o ține în siguranță și pentru a-și pune la cale. următoarea mișcare. Ciri profită de această ocazie pentru a se antrena. După ce a petrecut primul sezon aproape în întregime ca o victimă pe fugă, ea vrea să devină suficient de puternică pentru a se apăra. Între timp, Yennefer este un prizonier de război care se luptă acum cu o pierdere foarte personală.

În mijlocul tuturor luptelor individuale, sezonul 2 al Vrajitorul încercări de a aborda câteva întrebări mari, care definesc universul. În centrul tuturor se află un eveniment, despre care se vorbește adesea în treacăt, numit conjuncție. În esență, înainte de conjuncție, existau diferite tărâmuri, sau sfere, ținând separați oameni ca elfii și monștrii. Dar conjuncția i-a văzut forțați împreună, creând lumea așa cum o cunoaștem noi Vrajitorul. Atât de multe lucruri sunt legate de acest eveniment – apariția bruscă a unor noi monștri, puterile lui Ciri, existența vrăjitorilor în primul rând – încât servește ca țesut conjunctiv pentru aproape tot ce se întâmplă. (Dacă sunteți în căutarea și mai multă poveste de fundal, vă recomand cu căldură filmul animat prequel Coșmarul lupului, care oferă un context grozav pentru istoria vrăjitorilor și monștrilor.)

Este interesant să vezi aceste întrebări mai mari în joc, dar cea mai bună parte a acestei configurații complicate este că vă permite să vedeți distribuția principală din perspective noi. Geralt a devenit un astfel de tată, concentrat aproape în întregime pe bunăstarea lui Ciri, chiar dacă asta înseamnă să-i supere pe ceilalți vrăjitori care vor doar să omoare lucruri și să doarmă iarna. Ciri face o transformare dramatică într-o războinică în devenire incredibil de hotărâtă, în timp ce Yennefer este forțată să facă față vieții după ce și-a pierdut o parte definitorie a vieții ei. Nu voi strica prea multe despre Jaskier (Joey Batey), în afară de a spune că nu mai este un bard fericit – mai degrabă un amant disprețuit după despărțirea sa de Geralt. (Serios, așteptați până când auziți noul său cântec de succes.)

De asemenea, acest sezon o aduce pe magul Trish Merigold (Anna Shaffer) într-o poziție mult mai proeminentă și o transformă pe Fringilla (Mimi Ndiweni) aparent fără inimă într-un lider surprinzător de simpatic. In acelasi timp, Vrajitorul introduce câteva chipuri noi cheie. Printre ei: mentorul și figura tată a lui Geralt, Vesemir (Kim Bodnia), care este disperat să-i împiedice pe vrăjitori să dispară, un mag întunecat pe nume Rience (Chris Fulton) însărcinat să o găsească pe Ciri și Nenneke (Adjoa Andoh), o preoteasa care o ajută ghidează-l pe Geralt prin acest nou (pentru el) teritoriu.

witcher sezonul 2

Imagine: Netflix

Deci, da, se întâmplă multe, dar de fapt este puțin mai ușor să menținem lucrurile în ordine de data aceasta pentru că, spre deosebire de sezonul 1, totul se întâmplă pe aceeași cronologie. (Serialul chiar bate joc de complexitatea sezonului trecut cu o glumă grozavă conștientă de sine.) Îmi lipsește structura monstrului săptămânii din 2019, dar sezonul 2 funcționează pentru că misterele sale centrale sunt atât de interesante, iar Schimbarea perspectivelor asupra distribuției principale îl ajută să se simtă distinct de ceea ce am văzut deja. Nu este doar mai mult la fel. Și spectacolul oferă încă o mulțime de ceea ce îmi doresc de la a Vrăjitorul poveste. Există monștri înspăimântători (inclusiv un vampir deosebit de tulburător în primul episod), cel puțin o moarte tristă și chiar Vrăjitorul-tip specific de tragedie care te face să te simți rău atunci când un monstru uriaș de insecte este ucis.

Dar fragmentele care îi lipsesc se dovedesc a fi foarte importante. Vrajitorul este plin de intrigi politice și drame fantastice, dar o parte esențială a atractiei este și tot sexul și glumele. Din sezonul 2 lipsesc ambele. Mai avem glumele sarcastice și seci ale lui Geralt, dar cu siguranță mi-am dat seama cât de importantă era ușurarea comică a lui Jaskier odată ce a dispărut aproape în întregime. Este grozav să văd o nouă latură a personajului, dar mi-aș dori să nu ia toate glumele cu el. De asemenea, pentru o franciză în care practic fiecare iterație – de la jocul video la anime până la serialul live-action – este strâns legată de imaginea unui bărbat pasionat într-o baie, este remarcabil cât de asexuat este acest sezon. Vrajitorul este una dintre rarele povești de fantezie întunecată în care sexul este distractiv și vesel, mai degrabă decât legat frecvent de violență și viol. Acum este practic inexistent.

Nu mă înțelege greșit: încă am trecut prin sezonul incredibil de repede pentru că trebuia doar să văd ce s-a întâmplat în continuare. Al doilea sezon are un impuls extraordinar care îl face să meargă înainte, împreună cu o distribuție și mai bine rotunjită decât înainte. Dar s-a simțit, de asemenea, că spectacolul se îndepărtează încet de ceea ce îl face atât de distinct. Îmi place să-l văd pe Geralt tăind monștri și cum se lasă prins accidental de tulburări politice la fel de mult ca oricine. Dar câteva râsete pe parcurs ar fi bine.

Vrajitorul Sezonul 2 debutează pe Netflix pe 17 decembrie.