Recenzie Forza Horizon 5: cea mai bună călătorie pe drum vreodată

Dacă ești un purist al jocurilor de curse arcade, Paradisul Burnout are multe de răspuns. Luând seria clasică open-world, Criterion a depășit, în esență, conceptul de curse tradiționale – aici sunt mașinile tale, aici sunt traseele tale, învață să le conduci pe prima pentru a-l perfecționa pe cel din urmă – cel puțin în ochii marilor editori. De atunci, practic toate jocurile de curse arcade cu buget mare au fost făcute în umbra Paradis, majoritatea traseelor ​​constând din linii trasate pe hărți vaste și explorabile.

Ca cineva care personal nu este foarte mulțumit de această întorsătură a evenimentelor, trebuie să recunosc că Microsoft Forza Horizon seria a fost un produs destul de spectaculos din toate acestea. Cu fiecare intrare din serie, dezvoltatorul Playground Games a oferit curse necruțătoare și distractive în lume deschisă, în setări viu redate. Forza Horizon 5, cea mai recentă lansare, se mută în Mexic și se dovedește a fi cea mai bună Forza Horizon încă — precum și unul dintre cele mai bune jocuri ale anului.

În ciuda numelui și a sutelor de mașini din lumea reală modelate cu precizie, Forza Horizon are puține în comun cu Turn 10 Studios Forza Motorsport serie, care este mai mult un simulator de curse serios. In timp ce Orizont nu este tocmai a Ridge Racerjoc arcade în stil, este cu siguranță pe partea mai accesibilă a lucrurilor. Fizica se simte oarecum întemeiată în realitate și veți observa diferențe mari în modul în care se comportă diferite mașini, dar modelul de conducere este foarte îngăduitor și este ușor pentru oricine să ridice și să se joace.

Jocul anterior din serie, Forza Horizon 4, m-a atras personal datorită setării sale din Marea Britanie, care am considerat că este o redare convingătoare a locului în care am crescut. Dar mi s-a părut greu să intru în joc din cauza modului în care și-a gestionat designul open-world, aruncând asupra ta o gamă copleșitoare de mașini și misiuni. De fiecare dată când deschideam jocul după o săptămână sau două de plecare, habar n-aveam ce să fac – interfața de utilizare suprasolicitată mi-a paralizat opțiunea. Se simțea mai degrabă Assassin `s Creed pe roți decât un pilot de curse arcade.

Forza Horizon 5 nu schimbă structura de bază și există încă o cantitate imensă de lucruri care punctează harta mexicană. Dar face o treabă mai bună de a vă ajuta să intrați în muntele său de conținut. Puteți alege ce tipuri specifice de evenimente să deblocați pe măsură ce progresați, așa că, de exemplu, am preferat să mă concentrez devreme pe cursele rutiere cu circuit închis înainte de a mă aprofunda în raliurile de fond. Simt că dacă m-aș opri din joc și m-aș întoarce la el câteva săptămâni mai târziu, aș avea o înțelegere mult mai bună a ceea ce făceam și unde ar fi cel mai bine pentru mine să petrec următoarele două ore. La rândul său, asta mă face să mă simt mai bine dacă conduc prin peisaj în căutarea oricărei căutări ezoterice pe care le-aș putea întâlni. Spre deosebire de cu 4, nu am simțit niciodată că îmi pierd timpul în Forza Horizon 5, pentru că întotdeauna am o idee mai mare despre ceea ce aș putea lucra.

Forza HorizonPremisa lui – un „festival” care coboară într-un loc recreat din lumea reală și o preia cu diverse evenimente de curse de o legalitate îndoielnică – rămâne la fel de absurdă ca întotdeauna, cu secvențe de „poveste” complet superflue. Eu personal nu am fost niciodată în Mexic, dar am sentimentul că majoritatea localnicilor nu ar fi prea amabil cu vizitatorii care provoacă distrugeri neplăcute în timp ce bombardează străzile într-un Dodge Viper care o asculta pe Dua Lipa.

Pe de altă parte, Orizontul 5Reprezentarea Mexicului este probabil să stimuleze interesul pentru turismul internațional doar odată ce astfel de lucruri vor fi din nou posibile. Acesta este un joc frumos care arată peisajul divers al țării într-un mod spectaculos, de la păduri luxuriante la vulcani activi. Predecesorul său a profitat la maximum de peisajul Marii Britanii, dar este greu să scapi de sentimentul că Mexicul este un cadru mai atrăgător pentru un joc ca acesta.

Nu cred că pot exagera în ce măsură Forza Horizon 5 pare complet scăpat de sub control pe Xbox Series X. Acesta este cu ușurință unul dintre cele mai impresionante jocuri din punct de vedere tehnic pe care le-am văzut vreodată, cu iluminare foarte îmbunătățită și detalii uimitoare în peisaje. Îl puteți rula la 60 de cadre pe secundă pe consolele Xbox Series sau există un mod de 30 fps care îmbunătățește și mai mult caracteristicile grafice; Mie personal îmi este greu să joc jocuri de curse la 30 fps, dar fiecare mod oferă o prezentare convingătoare.

Forza Horizon 5 este, de asemenea, un caz de testare impresionant pentru strategia hardware intergenerațională a Microsoft. Am jucat jocul câteva ore pe Xbox One X și nu se simte compromis în comparație cu orice altceva de pe consolă. Este încă un joc mai arătos decât 3 și 4, și arată mai mult sau mai puțin la fel cu modul 60fps al versiunii Series X – rulând doar la jumătate din rata de cadre. One X este, în general, o mașină concepută pentru jocuri 4K/30fps și asta este ceea ce obțineți aici. Forza Horizon 5. Ar fi arătat și mai bine jocul din Seria X dacă nu ar fi trebuit să ruleze pe console Xbox One? Poate, dar este greu să te plângi de performanța pe oricare dintre platforme.

Acestea fiind spuse, Forza Horizon 5 a intrat un pic fierbinte. În perioada de revizuire și lansarea cu acces timpuriu, am observat destul de multe probleme pe diferite hardware, de la erori grafice până la oponenții AI care dispar complet. Accesul la server a fost neregulat, iar versiunea pentru PC a fost aproape de nejucat pentru mine din cauza erorilor constante de deconectare a controlerului. Acestea, sperăm, vor fi rezolvate, dar nu m-aș bucura de problemele serverului în special dacă aș fi plătit 100 USD pentru versiunea premium a jocului care include acces anticipat.

În mod normal, nu aș petrece atât de mult timp pe elementele tehnice ale unui joc când îl revizuiesc, dar cred că este mai relevant cu Forza Horizon 5 decât majoritatea celorlalți. Aseară, am tras Forza Horizon 3 pentru câteva ore, pe care anterior îl consideram jocul meu preferat din serie. Două lucruri m-au frapat imediat: nu arată nici pe departe atât de bine pe cât mi-am amintit și, de asemenea, este aproape același joc ca și Forza Horizon 5, până la interfața de utilizare aproape identică.

Dincolo de modificările sale ușoare, dar binevenite la sistemul de deblocare, Forza Horizon 5 nu face aproape niciun progres față de predecesorii săi în ceea ce privește designul jocului. Este ca și cum cele două jocuri anterioare tocmai au fost transportate cu avionul în Mexic și au primit o strălucire tehnică extremă. Și sincer, sunt bine cu asta. Decorul este totul în interior Forza Horizon — este ceea ce dictează și definește furtunul nesfârșit al curselor și campionatelor și misiunilor, ca să nu mai vorbim de viitoarele expansiuni care au fost deja confirmate.

Forza Horizon 5 este doar alta Forza Horizon, da, dar este unul frumos, cu un decor incredibil, și asta e suficient pentru a-l face cel mai bun din serie. Dacă aveți vreun interes în a conduce mașini rapide, vă recomand cu căldură.

Forza Horizon 5 este disponibil mâine pe console Xbox, PC și Xbox Game Pass pentru ambele platforme.