Recenzie Nightslink: o felie ciudată de groază retro-joc

În 1982, maestrul Giallo, Dario Argento, a regizat un film slasher numit Tenebrae, sau „întuneric”. Tenebrae se desfășoară ca multe alte filme italiene de groază ale perioadei, dar în anii de după, Argento le-a spus intervievatorilor că a avut loc de fapt într-un viitor apropiat în care rasa umană a fost depopulată de o tragedie nerostită. Este o adăugare ciudată și, fără îndoială, irelevantă la complotul concret al filmului – dar care îl reface ca parte a ceva mai mare și mai ciudat.

Mi-am amintit acest pic de trivia după ce am terminat Nightslink, un mic enigmatic joc lansat la sfârșitul lunii august. Nightslink este despre viața nocturnă a unui om anonim denumit „nightlink”, care ar putea fi un titlu de post, un rol social sau un epitet. Sarcina nightlink-ului este de a vizita o clădire de apartamente aparent normală și de a furniza casete audio misterioase, care sunt atât căutate, cât și puțin temute. Dacă citiți rezumatul jocului, acesta se întâmplă și după apocalipsă. Dar Nightslink Puterea este ambiguitatea sa delicată și evocatoare – capacitatea sa de a sugera o poveste mai complexă decât ar putea păstra o jumătate de oră de joc.

Nightslink, dezvoltat aproape în întregime de un dezvoltator portughez cunoscut sub numele de Noiseminded, este un joc de mers pe jos pentru persoana întâi care se referă în principal la bătaia ușilor. Face parte dintr-un subgen de groază care imită aspectul murdar low-poly al primelor titluri PlayStation, evocând jocul din 2018 Paratopic. (Pentru a adăuga asemănărilor, Paratopic și Nightslink sunt, de asemenea, ambele despre livrarea de benzi înfiorătoare, deși prima este mai lungă și mai complicată din punct de vedere narativ.)

Stilul „PS1 bântuit” are o irealitate inerentă. Chiar dacă un joc are loc în lumea mondenă, clădirile sale sunt adesea aplatizate în abstracții distopice blocate, în timp ce oamenii și recuzita sunt adaptate la doar-esența funcțională. Nightslink se joacă cu acea nebunie. Aproape întreg jocul este așezat într-un hol gol, care pare înghețat în anii 1980, ferestrele sale dând spre un perete înfășurat de ceață din blocuri de turnuri de neînțeles. Dar ceva este profund în neregulă cu toate acestea și va consuma încet viețile ocupanților.

Peste patru seri (aparent, deoarece nu vedem niciodată lumina zilei), legătura dvs. de noapte apare cu un teanc de benzi și o listă cu numerele de apartamente. Locuitorii clădirii țin conversații criptice, unilaterale, din spatele ușilor lor, sugerând conflicte și aspirații legate cumva de casete. Jocul este liniar, dar puteți găsi conversații opționale care remodelează ușor povestea. Piesele sale ascunse sunt suficient de vizibile încât m-au atras înapoi Nightslink lume minusculă de mai multe ori.

Nightslink nu simte că este menit să fie complet dezlegat. Conversațiile dvs. fac referire la detalii care se adaugă doar la misterul modului în care oamenii funcționează în această lume. (Pentru cine lucrează omul dintr-un apartament? De ce face nightlink aceste livrări gratuite? Ce fel de apocalipsă, mai exact, este postată?) În schimb, Nightslink combină explorarea asemănătoare jocului cu senzația unei nuvele sau a unui film – oferind o narațiune care dă roade tematică fără a-i rupe numeroasele capete libere.

Nightslink este disponibil pentru Windows pe Aburi și Itch.io.