Recenzie Sable: Sable este o aventură făcută din cele mai răcoritoare părți din Breath of the Wild

Când mă gândesc la Sable, încercând să evoc pentru el un elevator pitch pe care l-aș putea folosi pentru a-mi convinge prietenii să joace, mintea mea se hotărăște să o descriu astfel: ce se întâmplă dacă secvența de curse cu pod din Amenințarea Fantomă a făcut un copil cu Legenda lui Zelda: Breath of the Wild într-o lume în care nimeni nu suferă, iar nevoile tuturor sunt satisfăcute? Este o descriere greoaie, dar se află în centrul a ceea ce îmi place la joc.

Dezvoltat de Shedworks, o echipă mică cu sediul în Londra, Sable a generat mult interes la previzualizarea E3 2018 cu stilul său artistic inspirat de Moebius și asemănările cu Legenda lui Zelda: Breath of the Wild. Comparatii intre Sable și BotW sunt inevitabile, dar binevenite, potrivit dezvoltatorilor săi, care au spus că s-au inspirat puternic din jocul anului aproape universal apreciat din 2017. În Sable, ca în BotW, lumea aparent nesfârșită se află deschisă pentru tine, cerându-ți nu mai mult decât atenția și aprecierea ta. Aproape orice poate fi scalat, există sute de bug-uri, articole de îmbrăcăminte și produse cosmetice de colectat și, previzibil, există o funcție de parapantă.

Dar aici se termină asemănările. În loc să fii forțat să învingi un inamic străvechi, tu ești motorul în care se află Sable. Nu există nici o luptă, nici un rău de depășit, nici un mare mister pe care jocul te cere să îl rezolvi. In schimb, Sable îți oferă un pod-racer și câteva cuvinte încurajatoare de autodeterminare și descoperire, apoi te lasă să pleci. Nu credeam că mi-ar plăcea un asemenea joc. Sunt o creatură cu structură, preferând ca un obiectiv să fie clar precizat pentru mine. Fără acest tip de îndrumare, mă plictisesc de rătăcirile fără scop sau devin atât de paralizat de alegere încât pur și simplu decid să nu fac nimic și să opresc jocul. Dar sable’Lumea deșertică a lui, ascunzând descoperiri îngropate în interiorul și deasupra dunelor, m-a ademenit într-o stare de mulțumire plăcută și liniștită în loc de rătăciri fără minte.

Shedworkds

Jucați în rolul titularului Sable, o persoană aflată în pragul vârstei adulte care pornește în călătoria lor de maturizare numită „The Gliding”. În cultura lui Sable, tinerii sunt trimiși singuri să experimenteze lumea și să-și învețe locul în ea. Pentru a-și da seama, ei trebuie să câștige măști care denotă o anumită profesie, iar la sfârșitul zborului, trebuie să aleagă o mască pentru a-și păstra vocația la care vor fi obligați pentru tot restul vieții.

Pentru a câștiga măști, lui Sable i se încredințează sarcini de la oamenii pe care îi întâlnesc în zborul lor, recompensa pentru care este de obicei o insignă. Sarcinile sunt simple, implicând de obicei să colectați un fel de obiect, ceea ce necesită un pic de platformă creativă și atât. Colectați trei insigne de același tip și schimbați-le cu o mască.

Nu te apropia Sable așteptându-mă să fie o grămadă de misiuni secundare legate împreună pentru a forma un joc complet. Deși există personaje care îți oferă quest-uri cu insignă, majoritatea a ceea ce experimentezi în joc se datorează propriei explorări și aici constă farmecul ei. Au fost deseori momente când mă îndreptam între obiective în care am observat ceva interesant-care se uita la orizont. Peisajul s-a desfășurat ca o bucată de covor, dezvăluind o bucată de pământ distinctă vizual sau o structură care a rugat să fie explorată. Ești răsplătit pentru curiozitatea ta cu bani, îmbrăcăminte sau un cosmetic pentru biciclete. Există, de asemenea, mici creaturi asemănătoare Korok numite Chums care, dacă le transformi în mama lor, te vor recompensa cu o bară de rezistență crescută. Nu există misiuni care să indice aceste zone, așa că nu ați ști niciodată că există fără să vă plimbați în ele.

1635186924 68 Recenzie Sable Sable este o aventura facuta din cele mai

Sable se întâlnește cu regina prietenă.
Shedworks

Este posibil să întâmpinați unele probleme la joc Sable. Jocul suferă de erori frustrante care apar suficient de des pentru a distrage atenția de la o experiență altfel minunată. Obiectivele misiunii uneori nu apar sau nu se declanșează. Salvarea și renunțarea rezolvă de obicei problema, dar nu se întâmplă întotdeauna de la prima încercare. De asemenea, Sable poate tăia suprafețele pe care doriți să le cățărați, ceea ce poate anula un progres sănătos dacă vă aflați în mijlocul unor platforme creative.

De asemenea, apreciez că punctul de Sable este pentru tine să navighezi pe hoverbike vibrând pe o muzică care nu ar suna deplasat pe o listă de redare „lofi beats to chill to”, dar uneori, mi-aș dori să existe doar puțin mai mult în lume pe care să-l vezi. Peisajul este atracția și este uluitor, dar au fost momente în care, după ce am urcat pe o dună, am sperat să văd un oraș ascuns sau un templu de explorat în loc de doar mai mult nisip.

Sable este un joc moale, lent, care îți cere doar să fii prezent în împrejurimile tale. Am învățat acea lecție acut și întâmplător. La un moment dat, am observat că nu știam ce aș putea face cu menajeria de gândaci pe care le-am adunat. Pentru a afla, m-am deplasat rapid la cel mai apropiat furnizor pentru a vedea dacă le pot vinde sau le schimb pentru o insignă. În timp ce vorbeam cu vânzătorul, am observat fumul care se ridica în depărtare – indicând un fel de așezare. Sable refuză să vă dea o direcție explicită, dar vă va indica unde puteți vizita pe harta dvs. Când am văzut fumul, mi-am verificat harta pentru a vedea dacă există vreun sat pe care cumva l-am ratat în călătoriile mele, dar nu am putut vedea niciunul dintre indiciile vizuale obișnuite pe care harta le folosește pentru a indica un loc de interes.

Satul era departe și se afla pe un platou prea înalt pentru bara mea de rezistență. Din moment ce cea mai mare parte a plăcerii mele de Sable a venit de la a-și da seama: „Cum ajung acolo sus?” — Am decis să încerc. A fost nevoie de un pic de planificare și de gestionare a rezistenței, dar am ajuns la așezare pentru a găsi un NPC singur. Mi-am deschis din nou harta deoarece, odată ce vizitezi un loc din Sable, acesta este numit pe harta ta și devine o destinație de călătorie rapidă. Atunci am observat că acest loc era într-adevăr marcat pe harta mea, dar am fost prea mic mic și acoperit de puncte de referință pentru a-l vedea. M-am simțit ca un clopoțel care mi-a sunat în cap, în care premisa de Sable mi s-a dezvăluit: dacă te concentrezi prea mult pe pădure, îți lipsesc copacii.

La începutul jocului, figura mamei tale spune că Planarea ta poate fi atât de lungă sau scurtă pe cât vrei tu. Din punct de vedere funcțional, aceasta înseamnă că nu există un număr stabilit de măști pe care trebuie să le colectați înainte de a putea „încheia” jocul. După ce ai câștigat doar una, poți pur și simplu să te întorci acasă, să selectezi o mască și să-ți completezi Planarea. Nu m-am concentrat prea mult pe achiziționarea măștilor, știind că mă pot întoarce acasă oricând, gândindu-mă că va exista un moment în care toate rătăcirile vor ajunge în sfârșit la mine suficient pentru a „termina” jocul.

În timp ce exploram, am găsit epava unei nave spațiale. Înăuntru, era ca altarele dinăuntru Respirația sălbăticiei, solicitându-vă să finalizați un puzzle simplu pentru a obține acces la camera de control a navei. Acolo întâlnești un AI care îți împărtășește o piesă dintr-o înregistrare de la echipa moartă de mult. AI-ul sugerează să găsești alte nave pentru a pune cap la cap întreaga înregistrare, dar nu vă poate spune unde sunt. Pe măsură ce am câștigat insigne și am urcat pe cele mai înalte vârfuri, am găsit încet fiecare dintre navele spațiale și, prin ele, am aflat povestea acestei lumi și cum au ajuns oamenii ei acolo. Odată ce am aflat secretul lumii, am fost mulțumit că am ajuns la un punct final natural. Aceste cunoștințe erau ceea ce trebuia să-mi arate Planarea mea și, mai mult decât atât, obținusem tot ce aveam nevoie din joc. Așa că m-am întors acasă, mi-am ales masca și am încheiat jocul.

Majoritatea jocurilor video sunt despre „învingerea” lor, oferindu-vă un obiectiv de satisfăcut sau o căutare de finalizat. Sable nu are nevoie să-l completezi. Acesta ar putea fi motivul pentru care cele mai bune momente ale jocului nu se întâmplă de-a lungul unor linii de căutare, ci sunt trăite doar prin explorare obstinată.

Sable este disponibil acum pe Steam, Xbox și Xbox Game Pass.