Recenzie Analogue Pocket: jocurile Game Boy nu au arătat niciodată atât de bine

În ultima săptămână sau cam așa ceva, am fost îngropat în cartușe încă din tinerețe. Am petrecut ore întregi tăind slim-uri drăguțe albastre Dragon Warrior III și să mă refac cu o echipă de monștri veche de zeci de ani Pokémon Galben. În timp ce toți prietenii mei s-au înfuriat Halo Infinit, în schimb mi-am amintit cât de inexplicabil de bine skaterul profesionist al lui Tony Hawk a fost pe Game Boy Advance.

Adesea, revenirea pentru a juca jocuri clasice ca acesta poate fi o verificare a realității. Au fost o mulțime de momente în care am introdus un cartus vechi doar pentru a realiza că aceste jocuri cu care am crescut pur și simplu nu arată așa cum mi le amintesc. Dar nu a fost cazul de data aceasta – de fapt, au arătat mai bine ca niciodată. Aceasta este promisiunea Analogue Pocket.

Analogue și-a făcut un nume prin lansarea unui flux de hardware de ultimă generație conceput pentru a juca jocuri vechi. A început cu NES și de atunci s-a extins pentru a include SNES, Sega Genesis și, în curând, TurboGrafx-16. Conceptul este simplu: în timp ce multe dintre aceste jocuri mai vechi au îmbătrânit bine, hardware-ul nu, iar Analogue creează o modalitate de a le păstra făcându-le redate pe televizoarele moderne. Și, spre deosebire de majoritatea mașinilor retro, consolele analogice utilizează tehnologia FPGA (field-programmable gate array), ceea ce înseamnă că funcționează la fel ca hardware-ul original.

Pocket-ul de 220 USD preia aceeași filozofie și o aplică jocurilor portabile; ar putea fi cel mai ambițios produs al companiei până în prezent. De asemenea, este de departe cel mai bun.

La o privire, Pocket pare că producția pentru Game Boy nu s-a oprit niciodată, iar Nintendo a continuat să-l revizuiască în ultimele trei decenii. Are practic același factor de formă ca Game Boy original. Buzunarul este o cărămidă de plastic pe care o țineți vertical, disponibilă în alb sau negru, cu un ecran pătrat în sus, un D-pad și butoane pentru față dedesubt și un slot pentru cartuș în spate. Sunt câteva schimbări, desigur.

Există patru butoane frontale principale în loc de două, împreună cu o pereche de butoane de umăr pe spatele dispozitivului, de fiecare parte a slotului pentru cartuş. Există, de asemenea, un buton de pornire care se află între butoanele minuscule de pornire și selectare, un port USB-C alături de o mufă pentru căști și portul de cablu de legătură în stil vechi din partea de jos a dispozitivului și un slot microSD în lateral pentru actualizări de firmware și astfel de. Este alimentat de o baterie reîncărcabilă litiu-ion în loc de AA și veți avea între șase și 10 ore de joc, în funcție de setările de luminozitate.

Cea mai mare schimbare, totuși, este ecranul incredibil. Pocket-ul are un ecran LCD de 3,5 inchi din Gorilla Glass, cu rezoluție de 1600 × 1440. Asta e 10 ori rezoluția cărămizii gri originale Game Boy. În practică, arată absolut uimitor. Din cutie, Pocket acceptă cartușe de la Game Boy, Game Boy Color și Game Boy Advance (pentru alte platforme acceptate, consultați bara laterală a accesoriilor) și este greu de exagerat cât de bine arată aceste jocuri la un nivel atât de ridicat. rezoluție, cu un afișaj atât de luminos și clar. Aspectul monocrom al Game Boy-ului original este clar și clar, dar strălucește mai ales atunci când jucați jocuri color în care puteți vedea cu adevărat sprite-urile ies.

Sună clișeu, dar Buzunarul dă o nouă viață jocurilor vechi, arătându-le la maximum. Aveți, de asemenea, o mulțime de moduri de a personaliza imaginile. În meniul principal există diverse opțiuni, inclusiv personalizări specifice platformei la nivel de sistem. Deci, dacă, de exemplu, doriți să redați toate jocurile dvs. Game Boy Color cu grila originală de pixeli vizibile, puteți face asta. Sau puteți rămâne la opțiunea implicită în care totul arată frumos și curat. De asemenea, pentru jocurile originale Game Boy, puteți rămâne cu nuanța clasică de verde sau puteți vizualiza lucrurile într-o nuanță de gri cu aspect mai modern. De asemenea, puteți regla claritatea și desaturarea sau puteți modifica dimensiunea și poziția imaginii afișate. Am rămas în cea mai mare parte cu opțiunile implicite și am păstrat luminozitatea la 85 la sută și nu am avut deloc probleme. Arăta uimitor. (Ar trebui să rețin că jocurile GBA sunt redate puțin mai mici, deoarece Pocket-ul are un ecran pătrat, iar Advance avea un afișaj mai lat.)

Buzunarul nu schimbă fundamental aceste jocuri. Încă mai joci aceleași cartușe; pur și simplu arată mult mai bine și sunt mai comod de jucat. Cel mai apropiat lucru de o modificare a calității vieții este una dintre caracteristicile mele preferate: opțiunea de repaus, unde poți pune Pocket-ul într-un mod de economisire a bateriei fără a pierde progresul. Este grozav pentru a juca jocuri de rol vechi de școală care au puțin prea mult timp între locațiile de salvare. Handheld-ul acceptă, de asemenea, aproape tot ceea ce a făcut hardware-ul original, despre care Analogue spune că este aproape 2.800 de cartușe. Am testat mai mult de o duzină de jocuri pe toate cele trei platforme Game Boy, inclusiv câteva trăsături neobișnuite, cum ar fi echipamentul giroscop. WarioWare Twisted, titluri doar pentru Japonia ca Densetsu no Stafyși chiar și camera originală Game Boy. Totul a funcționat fără probleme.

În cea mai mare parte, Pocket-ul a fost, de asemenea, extrem de confortabil de utilizat. Plasticul mat are o senzație plăcută și există linii verticale gravate pe spate pentru a-l face mai aderență. Se încălzește puțin în timpul ședințelor prelungite, dar nu până la punctul în care mi s-a părut inconfortabil. De asemenea, îmi place foarte mult D-pad-ul de pe acest lucru, care face clic și răspunde. Singura problemă reală pe care o am este cu așezarea nasturilor de pe umăr. Pentru jocurile care le folosesc foarte mult, cum ar fi Tony Hawk pe GBA — mi-am găsit degetele încordate după sesiuni lungi. Este un pic ca și cum ai juca pe vechiul GBA SP. Nu este un deal-breaker, dar cu siguranță am simțit tensiunea. Butoanele remapabile vor veni într-o viitoare actualizare de firmware, dar nu am putut să le testez pentru această revizuire.

(În afară de a juca cartușe vechi, Pocket-ul are și un instrument muzical încorporat numit Nanoloop și suport pentru instrumentul de creare de jocuri DIY GB Studio. Cu toate acestea, având în vedere că nu am abilități muzicale sau de design de jocuri, trebuie să recunosc că acestea caracteristicile au fost în mare parte pierdute pentru mine până acum.)

Recenzie Analogue Pocket jocurile Game Boy nu au aratat niciodata

Într-adevăr, pentru toate caracteristicile sale, Analogue Pocket este un dispozitiv conceput pentru a face un singur lucru: să onoreze clasicii. Fiecare aspect al acestuia, fie că este vorba despre afișajul strălucitor sau opțiunile de personalizare cu granulație fină sau butonul de repaus foarte binevenit, toate funcționează pentru a face cartuşele pe care le dețineți deja să arate și să se joace cât mai bine. Și exact asta face Pocket.

Acest lucru l-ar putea face un produs de nișă, mai ales având în vedere eticheta de preț premium. La aproximativ același preț, puteți cumpăra un Nintendo Switch Lite, iar multe dintre aceste jocuri sunt disponibile în altă parte, fie pe console moderne sau smartphone-uri. Nu a fost niciodată mai ușor sau mai ieftin să joci clasicele. Dar pentru mulți jucători, inclusiv eu, există încă ceva special în a juca versiunile originale ale acestor jocuri, mai ales având în vedere natura trecătoare a media digitală. Nu vreau să cumpăr în continuare versiuni noi ale Final Fantasy V, nesigur de ce ajustări ciudate ar fi făcut Square Enix.

Dețin deja portul perfect. A apărut în 2006 pentru Game Boy Advance – iar 15 ani mai târziu, acum am locul perfect pentru a-l juca.

Începe buzunarul analogic livrare pe 13 decembrie pentru cei care au precomandat, in timp ce vânzările se redeschid pe 14 decembrie.