Recenzie MoH: Above and Beyond: acționează acțiunea, dar nu imersiunea

Medalia de onoare: deasupra și dincolo, noul titlu exclusiv VR de la Respawn Entertainment nu poate rezolva doar autenticitatea. Are armele și pansamentele pe care jucătorii le-au așteptat de la un shooter la prima persoană în timpul celui de-al doilea război mondial. Dar pentru un shooter de consolă care face saltul la VR, îi lipsește intimitatea – un ingredient necesar pentru orice experiență de realitate virtuală.

Mediile pe care le veți vizita în campanie variază de la o mansardă la plajele întinse din Normandia, Franța, dar rareori se simt ca locuri reale. În afara obiectivului dvs. principal, nu mai există mult altceva de care să vă distrageți, ceea ce consider că este cel mai distractiv lucru despre explorarea lumilor în VR. Vreau să rotesc cadrane pe radiourile vechi pentru a asculta muzica vremii, a deschide sertare, a arunca foldere și, în general, a face o mizerie din toate. Chiar și cele mai șterse localizări detaliate se simt oarecum lipsite de viață pentru a se plimba.

Această lipsă de profunzime se extinde la povestea și personajele jocului. Când nu vă trageți drum prin cele șase misiuni ale campaniei, veți fi blocați ascultând bătăi de joc clișate. Aceste secțiuni care pun în mișcare acțiunea trag mai mult impulsul. Există mai multe pauze justificate în acțiune pe parcurs pentru a face loc momentelor „Hei, suntem în VR”. Acest lucru ar putea implica aruncarea unei arme spre tine pentru a prinde, rezolvarea unui puzzle foarte simplu sau apăsarea unui buton sau rotirea unei manivele pe care, fără niciun motiv, doar tu ești în mod special calificat să o faci. Le voi prelua doar stând pe loc, dar se simt forțați.

Imagine: EA

Într-adevăr, singurele lucruri cu care vei deveni intim sunt armele tale. Nu este surprinzător, având în vedere genealogia studioului pentru realizarea unor jocuri de genul Apex Legends și Titanfall, acest joc este cel mai bun moment în care obiectivul tău este să tragi pur și simplu pe toți inamicii. Fotografierea frenetică a jocului necesită să deveniți abil la reîncărcare și vizarea obiectivelor. Ocazional, complotul te va lăsa la luptă în unele dintre cele mai mari medii VR în care am jucat până acum, și atunci toate mișcările și mișcările de tragere ale jocului simt că sunt la maximum. AI inamic cere un stil de joc mai agresiv decât am experimentat în VR, rezultând câteva secvențe de acțiune tensionate. De exemplu, dușmanii vor încerca adesea să dea cu tine grenade vii înapoi, dacă mai este suficient timp pe siguranță.

Totuși, unele aspecte ale gameplay-ului necesită un anumit rafinament. De exemplu, este prea greu să arunci cu precizie o grenadă chiar acolo unde vrei să aterizeze. Pot să înțeleg că există o curbă de învățare, dar se pare că ceva nu este funcțional cu urmărirea. Un alt domeniu problematic îl constituie armele cu scop, care sunt, însă, necesare pentru a fi folosite uneori în poveste. Folosirea unuia înnegrește totul de pe ecran, cu excepția a ceea ce se vede prin lunetă. Aceasta a fost greață la limită, la fel ca mișcarea reticulului pe turelele din avioane și tancuri cu capul meu în loc să fiu delegat pe mâinile mele.

Lipsa opțiunilor de mișcare poate fi o problemă de utilizare pentru unii. Teleportarea pentru a vă deplasa pe hartă nu este o opțiune la lansare, lucru pe care m-am bazat personal Half-Life: Alyx. În schimb, vă veți mișca înclinând stick-ul analog stâng așa cum ați face într-o consolă shooter la prima persoană, ceea ce ar putea declanșa greață cu unii oameni în VR. Dacă doriți să utilizați stick-ul analogic potrivit pentru a roti camera în loc să vă întoarceți fizic corpul, acest lucru se poate face numai cu rotirea rapidă, care mișcă camera într-un mod înclinat la fiecare reglare.

Campania cuprinde șase misiuni, care sunt împărțite în aproximativ 12 secțiuni mai mici. În plus, există un mod de hoardă pentru un singur jucător împreună cu mai multe moduri multiplayer, deși nu am avut șansa să le joc în perioada de revizuire. Acest joc nu garantează un al doilea joc decât dacă ești cineva care iubește să caute obiecte de colecție. Se pare că este menit să fie jucat ca un shooter on-rail, trecând rapid de la un punct la altul, ca un omagiu neintenționat epocii PS1 Medalie de onoare. Este un strigăt mult în comparație cu alte experiențe VR care oferă o interactivitate mult mai bogată cu o multitudine de obiecte – oricât ar putea părea inutil – să te afle în lumea jocului, care este jocul Half-Life: Alyx fă-o atât de bine.

medalie de onoare deasupra și dincolo

Imagine: EA

Există unele obstacole tehnice de jucat chiar Deasupra și dincolo. La lansare, este nevoie de o cască Oculus cu fir, cum ar fi Rift sau Rift S, pentru a juca. Jocul este disponibil și pe Steam, astfel încât orice cască pregătită pentru SteamVR, precum Valve Index sau HTC Vive, va funcționa și ea. În plus, Respawn recomandă un computer cu un procesor Intel Core i7-9700K (sau un model AMD comparabil), 16 GB de memorie RAM DDR4, un Nvidia RTX 2080 sau mai recent și un SSD NVMe rapid. Dar, indiferent de tipul de spațiu de stocare pe care îl aveți, va trebui să rezervați o cantitate uimitoare de 180 GB pentru a despacheta fișierele jocului pe el, ceea ce duce la o dimensiune de instalare de 173 GB puțin mai mică, dar totuși imensă.

Am rulat jocul fără probleme pe setarea de rezoluție „înaltă” de pe computerul meu, care conține un procesor Intel Core i5 9600K, 16 GB de memorie RAM, RTX 2070 de la Nvidia și un SSD bazat pe SATA. Pentru computerele care nu sunt la fel de puternice ca ale mele sau cele pe care le sugerează Respawn, puteți activa rezoluția dinamică pentru a permite jocului să regleze setările din mers pentru a rămâne netede. A funcționat chiar și fără fir prin Virtual Desktop cu Oculus Quest 2, dar rezultatele dvs. vor varia în funcție de puterea computerului și de calitatea conexiunii la internet și a routerului.

Chiar și cu toate specificațiile necesare, nu aș numi acest joc un uimitor, vizual vorbind. Modelele de personaje principale sunt expresive, chiar dacă sunt cartonate în aparență, deși majoritatea dușmanilor și personajelor secundare ar putea trece ca ceva chiar deasupra figuranților low-poly într-un joc modern de lume deschisă. Unele dintre camerele mai mici sunt deosebit de impresionante, deși fidelitatea grafică și atenția la detalii sunt de așteptat, pe măsură ce hărțile cresc în dimensiune.

medalie de onoare deasupra și dincolo

Imagine: EA

1999 Medalie de onoare a fost jocul care a ajutat la popularizarea shooterilor la prima persoană din timpul războiului, deși franciza s-a străduit să se distingă de Chemarea la datorie de când a fost lansat în 2003. Cu titlul acestui joc VR, Respawn și EA par să se laude cu asta Medalia lui Honor a ajuns în cele din urmă acolo unde nu Chemarea la datorie jocul a mers înainte – de fapt, „deasupra și dincolo”. În ciuda mutării pe un teritoriu nou, Medalia de onoare: deasupra și dincolo simte că parcurge o cale bine uzată, dar nu oferă suficiente motive pentru a merita să cumperi o cască. Chiar și cu toate echipamentele necesare, acest joc nu crește a fi o experiență obligatorie.

Medalia de onoare: Above and Beyond lansează vineri, 11 decembrie, pe Magazin Oculus și Aburi pentru 59,99 USD.