Netflix Masters of the Universe: Revelation review: un nou viitor

O parte din ceea ce a făcut She-Ra și Prințesele Puterii atât de bun a fost modul în care a reimaginat complet desenul animat clasic. Era încă plasat într-un tărâm magic, cu cai vorbitori și armate de roboți diabolici, dar a fost nevoie de un spectacol vechi – care, dacă suntem sinceri, a fost creat cu scopul expres de a vinde jucării – și a oferit personajelor și lumii sale ceva real. profunzime si sens. A fost amuzant și incitant, sfâșietor și frumos, fără o reclamă pentru jucării la vedere.

La suprafață, Maeștrii Universului: Revelația, care îl joacă pe fratele geamăn pierdut de mult al lui She-Ra, He-Man, nu este chiar atât de interesant. Nu este o repornire, ci o continuare directă, una care este menită să reia imediat după încheierea desenului animat original în 1985. Are aceeași distribuție de personaje, dintre care unele sunt destul de proaste, precum o pisică de luptă slabă și un vrăjitor extraterestru cu sine. -probleme de stima. Skeletor (acum jucat de Mark Hamill) rămâne un idiot gigantic. Cu toate acestea, datorită unei decizii îndrăznețe de la început, spectacolul reușește să devină ceva aproape nou.

Spoileruri mari pentru Maeștrii Universului: Revelația înainte.

Pentru că este o continuare directă, Revelatie nu pierde timpul să aranjeze lucrurile. Imediat, Skeletor se află în mijlocul unui plan de distrugere a castelului Grayskull pentru a-și dezvălui adevărata putere, astfel încât să o poată valorifica singur. Din păcate, atacul său are potențialul efect secundar de a distruge nu numai planeta Eternia, ci și întreaga existență. Bătălia care a urmat dintre cele două personaje emblematice îi îndepărtează în mare măsură din poveste și mută accentul către alte personaje.

Este o schimbare dramatică și de acolo Revelatie seamănă cu un pustiu fantezist post-apocaliptic. Povestea avansează rapid câțiva ani, când Teela (Sarah Michelle Gellar), o fostă gardă regală, este acum un scavenger, își câștigă existența prin căutarea unor fragmente vechi de tehnologie și obiecte impregnate de magie. Există un cult ciudat care venerează tehnologia și, fără ca Skeletor să-i conducă, mulți ticăloși ai Eterniei s-au împrăștiat. În cele din urmă, Teela află că planeta moare încet pe măsură ce magia ei se scurge, așa că, fără tragere de inimă, se apucă să îndrepte lucrurile. Este una dintre acele căutări epice care implică călătoria atât în ​​rai, cât și în iad și reunirea unui grup de neadaptați pentru a te ajuta să o faci.

Această premisă permite spectacolului să se îndepărteze în cea mai mare parte de atmosfera de desene animate de sâmbătă dimineața a originalului, păstrând în același timp aceleași personaje și lume. Eternia rămâne un amestec interesant de SF, săbii și vrăjitorie, de parcă Frank Frazetta și Ralph McQuarrie ar fi avut o sesiune de jam. Roboții ucigași luptă alături de bărbați fiare, iar războinicii mânuiți cu sabie călăresc cai mecanici și pisici blindate în luptă. Lucrurile au un pic mai mult de a Mad Max vibrație de data aceasta, cu sate care se luptă pentru ultimele picături de magie, în timp ce tehno-cultul îi terorizează. În plus, Teela are o nouă slujbă ca mercenar, Man-at-Arms (Liam Cunningham) a devenit un pustnic în stilul Obi-Wan, iar Evil-Lyn (Lena Headey) rămâne confuz fără un dictator pe care să-l susțină. Toți ajung să își unească forțele în căutare.

Imagine: Netflix

Se poate simți ca o repornire, dar spectacolul păstrează o parte din prostia inerentă a predecesorului său. RevelatieScriitorii lui nu au întâlnit niciodată un joc de cuvinte groaznic care să nu le placă, iar personaje precum răufăcătorul Mer-Man și Cringerul îngrozit perpetuu se simt deplasați în această lume mai grea. Actoria este, de asemenea, inegală. Există câteva performanțe individuale bune – Cunningham adaugă o seriozitate binevenită, Headey își canalizează Cersei interior, iar Hamill o sună ca întotdeauna – dar adesea sună ca un joc video în care toată lumea și-a înregistrat replicile separat. (Există și câteva glume bizare, cum ar fi o glumă „fără mănușă, fără dragoste” care nu pare potrivită într-un desen animat PG.)

Din cauza tuturor acestor elemente, spectacolul nu se simte la fel de revigorant sau de îndrăzneț ca Ea-Ra. Dar pentru o continuare directă a desenului animat original făcut pentru a vinde jucării, este surprinzător de modern; deschiderea dramatică deschide calea unui nou drum chiar dacă Revelatie nu se desprinde niciodată complet de sursa sa. Ceea ce este disponibil acum pe Netflix este, de asemenea, doar un început: prima parte a Revelatie are cinci episoade, iar episodul final sugerează că ar putea exista schimbări și mai mari în viitor.

Maeștrii Universului: Revelații va fi pe Netflix pe 23 iulie.

Actualizare 21 iulie, 12:40 ET: Această recenzie a fost actualizată pentru a elimina un anumit spoiler al intrigii.