Recenzia sezonului 2 Locke și Key: mai întunecată, dar mai puțin magie

Emisiunea Netflix despre adolescenți care luptă cu demonii cu chei magice a revenit, dar Locke și KeyAl doilea sezon al lui face unele schimbări majore. Ritmul este mai rapid, tonul este mai întunecat și, odată cu asta, pierde din magia care a făcut spectacolul atât de interesant în primul rând.

Totuși, lucrurile nu încep atât de întunecate. La începutul Locke și KeyAl doilea sezon al lui, lucrurile merg bine pentru familia Locke. După ce s-au confruntat cu moartea tatălui lor și au supraviețuit unei lupte cu un demon în sezonul 1, ei își pot petrece vara relaxându-se cu prietenii și cheile lor. Este una dintre rarele momente în serie în care vedem magia folosită pentru a ne distra; Kinsey (Emilia Jones) se relaxează în propriul ei cap (la propriu), iar fratele mai mic Bodie (Jackson Robert Scott) folosește o nouă cheie super-rezistentă pentru a rearanja mobilierul vechi.

Este jucăuș și suprarealist, dar nu durează mult. În cele din urmă, demonul se întoarce, iar restul sezonului se simte ca o cursă, în timp ce copiii Locke încearcă să-l învingă. Noul sezon este cu siguranță mai întunecat decât predecesorul său și se adâncește puțin mai mult în istoria magiei din această lume. Dar se mișcă și prea repede pentru binele său. În timp ce sezonul 1 a fost despre introducerea misterului, efortul studentului al doilea seamănă mai mult cu o luptă lungă de supereroi.

Pentru cei care tocmai ajung din urmă, Locke și Key este o adaptare live-action a unui serial de benzi desenate de Joe Hill și Gabriel Rodríguez, care urmărește familia Locke în timp ce se mută înapoi în casa lor ancestrală, numită Keyhouse, din New England. Este un conac întins, cu un secret extrem de misto: este plin de chei magice ascunse, fiecare cu puteri ciudate. Una face posibilă pătrunderea în mintea cuiva ca și cum ar fi un loc real, fizic; altul vă permite să deschideți o ușă către oriunde vă puteți imagina.

Copiii Locke – care îi includ pe Kinsey, Bodie și fratele mai mare Tyler (Connor Jessup) – aud aceste chei șoptindu-le și acumulează în mod constant un arsenal de abilități supranaturale. Cheile în sine sunt făcute dintr-un metal ciudat care vine dintr-un portal ascuns (rămâi cu mine aici), care de asemenea se întâmplă să fie casa demonilor care pot trece ocazional în lumea noastră. Primul sezon a implicat în cea mai mare parte o astfel de creatură, numită Dodge, care încerca să obțină cheile de la Locke pentru tot felul de scopuri nefaste.

La începutul sezonului 2, toată lumea crede că Dodge a fost învins, dar – după cum a dezvăluit întorsătura de la sfârșitul primului sezon – este de fapt doar într-un corp diferit, datorită uneia dintre aceste chei utile. În primul sezon, Dodge a fost înfățișat în primul rând ca o femeie terifiantă (Laysla De Oliveira), dar și ocazional a jucat rolul unui băiat modest de liceu Gabe (Griffin Gluck), care de asemenea se întâmplă să fie iubitul lui Kinsey. În timp ce toată lumea crede că Dodge a dispărut, Gabe elaborează un plan pentru a crea o armată de demoni.

În timp ce premisa de bază este aceeași – și anume, copiii trebuie să-l învingă pe Dodge – cele două sezoane se desfășoară foarte diferit. Primul s-a simțit ca un amestec al dramei adolescentine Riverdale și misterele întunecate, de familie din ceva de genul Bântuirea Hill House. Ați învățat încet secretele cheilor și modul în care i-au afectat pe Locke și pe cei mai apropiați prieteni ai lor. Sezonul 2 intră puțin în asta, în special cu câteva flashback-uri care fac lumină asupra primelor zile ale Keyhouse și detalii despre cum, exact, au fost făcute cheile. Dar mai ales, se simte ca o cursă: Gabe se grăbește să-și creeze armata și copiii încearcă să-l oprească. Este haotic. Iar ritmul rapid înseamnă că spectacolul se îndepărtează de cele mai bune părți ale poveștii, și anume toate secretele profunde și întunecate care implică cheile și portalul către lumea demonilor.

Chiar și cheile nou introduse par off. În loc să deschidă noi posibilități de povestire – precum cheia care te transformă într-o fantomă, astfel încât să poți vorbi cu rudele moarte – ei se simt mai degrabă ca superputeri. Una îți dă super putere; altul este în esență un lanț viu care poate fi folosit ca armă. Destul de util pentru a avea de-a face cu adolescenții demoni, dar nu la fel de interesant ca a explora subconștientul cuiva. De asemenea, nu ajută că noul răufăcător nu este nici pe departe la fel de intimidant ca originalul. Parerea lui De Oliveira asupra lui Dodge a fost nemiloasă și amenințătoare, un monstru îmbrăcat impecabil cu care cu siguranță nu ai vrut să te încurci. Dar Gabe are o atmosferă foarte diferită: mai puțin înfricoșător, mai mult un ticălos pompos pe care vrei să-l dai cu pumnul.

Imagine: Amanda Matlovich / Netflix

Există câteva idei interesante aici. Pe măsură ce copiii cresc, încep să socotească cu realitatea că vor uita de magie de îndată ce vor împlini 18 ani. Și apoi sunt niște momente foarte întunecate, asemănătoare groază, care amintesc de cărți; o scenă deosebit de terifiantă implică manechine vii în interiorul minții unui demon și există cel puțin o crimă șocant de înspăimântătoare. Dar cele mai multe dintre aceste momente sunt trecătoare sau frustrant de subdezvoltate, ca un fir de poveste care implică un profesor de istorie care știe puțin prea multe despre Locke, care nu merge niciodată nicăieri. În cea mai mare parte, toate aceste momente interesante sunt reduse la pași clari și evidenti care duc la confruntarea finală la final.

Este dezamăgitor să vezi că spectacolul se îndepărtează de elementele sale cele mai interesante și, din păcate, nu pare că lucrurile se vor schimba. Sezonul 3 din Locke și Key a încheiat deja filmările și, pe baza modului în care se termină sezonul curent, va fi încă un mare rău de luptat. Sperăm că aduce câteva secrete pentru călătorie.

Locke și Key Sezonul 2 se difuzează pe Netflix pe 22 octombrie.