Recenzie Game Gear Micro: vârf Sega

Game Gear Micro este o consolă portabilă ca artă de performanță.

Venind din spatele excelentului Genesis Mini, Sega a avut două opțiuni atunci când a venit să reînvie Game Gear, sistemul său portabil contemporan pe 8 biți. Ar putea produce un alt dispozitiv generos, accesibil, care joacă bine și arată minunat pe un ecran modern. Sau ar putea face altceva.

Sega fiind Sega, a făcut altceva. Game Gear Micro, exclusiv pentru Japonia, nu este o singură consolă, ci patru, fiecare dintre ele incluzând patru jocuri. Fiecare model are un ecran de mărimea unui timbru poștal. Și, deși Sega oferă o opțiune convenabilă pentru a vă permite să vă jucați cu o lupă literală, singura modalitate de a o obține este să cumpărați toate cele patru console pentru aproximativ 200 USD.

Aceasta este, evident, o propunere absurdă a consumatorului. Dar fanii nostalgici Sega din 2020 nu sunt consumatori normali. Dacă sunteți genul de persoană care a cumpărat suplimente de plastic 32X și Sega CD care nu funcționează pentru Genesis Mini, vă va plăcea Game Gear Micro. Este un produs încântător, care a fost conceput cu pasiune.

Game Gear Micro are o singură treabă și este să țipi „Sega” cu voce tare folosind patru mici gadget-uri din plastic ca megafon. Probabil că majoritatea oamenilor nu vor să audă asta. Dar face treaba bine.

Game Gear Micro ia ideea unei mini console retro în cea mai extremă direcție de până acum. La 80 x 43 mm, este cam de dimensiunea unei mașini Matchbox. O mare parte din volumul dispozitivului este preluată de cele două baterii AAA care îl alimentează – deși, din fericire, durează ceva mai mult decât Game Gear original.

Atenția pentru detalii este impresionantă, cu inscripții și culori precise pe toate cele patru modele, iar Sega a reușit chiar să găsească loc pentru o mufă pentru căști, astfel încât să puteți experimenta sunetul Game Gear într-un stereo glorios. Există, de asemenea, un port Micro USB pentru a vă permite să jucați fără baterii și un cadran pentru a regla volumul difuzorului mono, care devine destul de puternic.

Nu aș considera Game Gear Micro ca fiind cel mai mare dispozitiv de intrare pentru jocuri video din lume, dar având în vedere că D-pad-ul circular este mai mic decât un ban, este remarcabil de utilizat. Butoanele de acțiune 1 și 2 sunt puțin clătinate, dar sunt atât de mici încât este greu să nu le apăsați cu precizie.

Ecranul este surprinzător de bun pentru ceva de mărimea unui fulg de porumb. La 1,15 țoli și rezoluție 240 x 180, densitatea pixelilor este foarte clară; aceasta nu este exact aceeași rezoluție ca Game Gear original, dar scalarea arată bine. Este foarte luminos, iar contrastul și unghiurile de vizualizare sunt, de asemenea, mai mult decât solide, nu că ar fi practic ca mai mult de o persoană să vadă ecranul simultan.

Jocurile nu pot fi redate pe micul ecran – de fapt mi ​​s-a părut mult mai ușor decât mă așteptam să văd ce se întâmplă – dar este totuși mai confortabil cu resurecția de dimensiuni mici a Sega a vechiului său accesoriu de mărire cu clip Gear Fereastra mare. Imaginea rezultată rămâne mai mică decât cea pe care o veți obține cu deja micul Game Boy Micro de la Nintendo, dar fiecare mic ajutor vă ajută. Este regretabil faptul că Sega nu vinde separat Big Window Micro, dar compania îl consideră mai mult un bonus decât un accesoriu esențial.

Aș fi preferat un mini Game Gear cu un ecran mai mare și toate cele 16 jocuri preîncărcate pe o unitate? Pai da. Așa cred. Dar pot vedea de ce Sega a făcut lucrurile în acest fel. Unitățile individuale de 50 de dolari au un sens ca o curiozitate sau o cumpărare impulsivă, în timp ce setul complet va atrage colecționarii și este probabil ceea ce va justifica proiectul în primul rând. Mă îndoiesc că Sega ar putea percepe mult mai mult de 50 USD pentru un singur Game Gear Micro, oricât de multe jocuri ar fi inclus.

Game Gear nu a fost un sistem foarte reușit. A fost unul dintre mulți provocatori care au fost distruși de Game Boy, iar biblioteca sa este destul de limitată. Există o mulțime de modalități de a juca jocuri Game Gear, dacă doriți cu adevărat, fie prin intermediul consolei virtuale 3DS, fie prin mijloace mai puțin oficiale, precum nenumăratele emulatoare cu sursă deschisă de acolo. Din păcate, probabil că nu ar exista prea multă piață pentru un mini Game Gear convențional.

Personal, îmi place ce a făcut Sega aici. Este un produs atât de ciudat, de necrezut, încât pot vedea fanii hardcore Sega care doresc cel puțin să ridice unul dintre ei. Întrebarea este pentru care să mergem.

• Modelul negru este cel mai obișnuit dintre cele patru, care vine în cea mai comună gamă de culori Game Gear și include trei jocuri clasice, împreună cu Piatra Regală, un RPG de strategie care nu a fost lansat niciodată în limba engleză. Dar Sonic Ariciul, OutRun, și Puyo Puyo 2 toate sunt ușor de jucat pentru importatori și reprezintă unele dintre cele mai mari francize ale Sega din epocă. Acest model este aproape în valoare de a obține doar pentru a auzi versiunea Game Gear a OutRun coloană sonoră.
  • Modelul albastru este preferatul meu personal. Are Sonic & Tails (Haos Sonic în afara Japoniei), care este unul dintre cele mai bune Game Gear Sonic titluri, precum și uimitorul port pe 8 biți al Treasure’s Gunstar Heroes. Îmi place originalul, dar nu am jucat niciodată această versiune și a fost o minune să văd cum a fost înghesuit în hardware-ul Game Gear. Dacă este ceva, a-l vedea pe Micro l-a făcut și mai impresionant. Există și Baku Baku Animal, o distractie Puyo Puyo– joc de puzzle de stil despre alinierea mâncării pentru animale de mâncat și Sylvan Tale, A Zelda-stil de acțiune-aventură care ar putea fi o provocare pentru a juca fără abilitatea limbii japoneze.
  • Recunosc că nu am petrecut o grămadă de timp cu modelul galben. Trei dintre jocurile sale provin din Forța strălucitoare serie RPG tactică, care ar fi o propunere densă chiar și în limba engleză pe un ecran ca acesta. Ultimul este un hibrid de puzzle / RPG exclusiv din Japonia numit Nazo Puyo Arle no Roux. Este păcat pentru că îmi place schema de culori, dar este greu de imaginat pe cineva, dar extrem de dedicat Forța strălucitoare fanii se scufundă ore în acesta.
  • Modelul roșu are și câteva jocuri care nu vor fi foarte accesibile pentru majoritatea importatorilor, și anume doi Ultima Biblie spinoffs din Megami Tensei Seria RPG. Dar primești și versiunea Game Gear impresionantă din punct de vedere tehnic (și extrem de dificilă) Shinobi, precum și puzzle-ul clasic de blocare Coloane. Iar hardware-ul roșu este minunat.

Dacă aveți de gând să importați unul, cred că majoritatea jucătorilor din afara Japoniei ar fi cel mai bine să obțină modelele negre sau albastre. Sau poate cel roșu dacă sunt foarte pricepuți Shinobi.

Software-ul sistemului este foarte simplu. Există un ecran de pornire Game Gear când îl porniți, un ecran de pornire cu patru pictograme de joc și un meniu de opțiuni care conține puțin mai mult decât credite de personal, informații de licențiere open-source și posibilitatea de a reseta datele de sistem. Singurele date pe care trebuie să le resetați sunt fișierele dvs. de salvare, pe care le puteți utiliza ținând apăsat butonul de pornire în joc.

Emulația este gestionată de M2, dezvoltatorul cu care Sega lucrează adesea la proiecte de jocuri retro precum Mega Drive Mini și seria 3D Classics pentru Nintendo 3DS. Funcționalitatea este destul de simplă, dar există unele atingeri îngrijite, cum ar fi o varietate de ecrane cu tematică Sega care apar atunci când bateria devine prea scăzută.

Unele dintre jocuri în sine au fost modificate pentru sistem. M2 a fost de fapt dezvoltatorul din spatele Gunstar Heroes pentru Game Gear, de exemplu, și a adăugat un ou de Paști unde poți activați o tehnică pâlpâitoare pe care echipa a conceput-o inițial pentru ecranul neclar al Game Gear. Alte jocuri au avut moduri ușoare sau coduri de cheat programate. M2 este unul dintre cele mai bune studiouri din lume pentru a revigora jocurile și a le actualiza în moduri care nu compromit experiența originală, iar Game Gear Micro este un alt exemplu bun.

Game Gear Micro este în mod clar un produs absurd. Dar este, de asemenea, o sărbătoare fermecătoare și atrăgătoare a istoriei Sega. Nimeni nu va juca prin trei complet Forța strălucitoare jocuri pe acest lucru, dar ideea este că tu ar putea. Hardware-ul este adorabil, iar faptul că jocurile rulează bine pe el este aproape un bonus.

Dar este, de asemenea, extrem de nișă, ca să nu mai vorbim de scump și risipitor, dacă doriți întregul set. Obiectiv este o prostie să cumperi aceeași consolă de patru ori pentru a juca 16 jocuri portabile pe 8 biți. Mă aștept ca majoritatea fanilor oculari ai Sega, interesați de explorarea bibliotecii Game Gear, să anuleze întregul proiect ca pe o captare cinică de bani, ceea ce ar fi de înțeles.

Totuși, pentru ca ceva să fie o apucare cinică de bani, trebuie să fie, ei bine, cinic. Game Gear Micro nu este asta. Este un proiect de pasiune conștient de sine dezvoltat cu grijă și calitate la o eroare. Susținerea lui Sega de-a lungul istoriei este ca și sprijinirea unei echipe de fotbal proaste: savurarea unui eșec perpetuu este aproape o parte din apel. Și ce ar putea fi mai asemănător cu Sega decât o recreere generoasă, subdimensionată, a unui sistem portabil eșuat, care era mai bine cunoscut pentru consumul de baterii decât pentru jocurile bune?

Game Gear Micro este Sega de vârf. Este greu de imaginat un dispozitiv mai puțin esențial. Dar dacă există un loc pentru Sega în inima ta, ar trebui să te gândești să pui mâna pe unul … sau doi.

Fotografie de Sam Byford / The Verge