Recenzie B&O Play Beoplay M3

La sfârșitul anului trecut, B&O Play a anunțat Beoplay M3, un plus față de gama de difuzoare wireless de acasă, care este mai accesibilă atât în ​​ceea ce privește dimensiunea, cât și prețul, comparativ cu Beoplay M5. De fapt, M3 de 299,95 dolari este cel mai scump difuzor de acasă din portofoliul B&O Play și pare a fi destinat în mod specific persoanei care caută un sistem Sonos pentru casa sa. M-a intrigat: ar putea fi aceasta mult așteptata alternativă Sonos?

Recomandarea mea pentru un difuzor wireless de acasă în ultimii ani a fost jocul excelent Sonos: 1 și, ulterior, înlocuitorul său, noul Sonos One. Produsele Sonos combină un preț accesibil cu o calitate excelentă a sunetului, performanță wireless solidă și compatibilitate cu practic orice serviciu de streaming muzical pe care l-ați putea folosi. De asemenea, vă oferă acces la platforma Sonos, care se ocupă cu ușurință de extinderea în mai multe camere și difuzoare mai mari. Au existat alte opțiuni în acest spațiu, dar niciuna nu a reușit să se potrivească cu Sonos din punct de vedere al utilizabilității și calității.

Beoplay M3 ar putea fi cel mai puternic concurent de până acum. Are o serie de lucruri bune, inclusiv configurare ușoară, ieșire puternică și design elegant. De asemenea, este compatibil cu conexiunile Apple AirPlay, Google Cast și Bluetooth, așa că, dacă vrei să joci ceva prin el, probabil că poți. Dar, din păcate, nimic despre M3 nu justifică prima sa de cost semnificativă față de Sonos și, într-o serie de moduri importante, Sonos oferă o experiență mai bună.

Produsele B&O Play, indiferent dacă sunt difuzoare sau căști, tind să aibă o calitate audio bună, care este plăcută pentru aproape oricine le-ar putea asculta. M3 nu face excepție: este un difuzor puternic, care trece peste clasa sa de dimensiuni. La fel ca Sonos One de dimensiuni similare, M3 are un tweeter de 0,75 inci și un woofer de 3,75 inci, fiecare acționat de propriul amplificator de clasă D de 40 de wați. M3 poate umple cu ușurință o cameră cu sunet, dar este suficient de mic pentru a se ascunde pe un blat de bucătărie, într-un colț al sufrageriei sau chiar pe noptieră.

Cealaltă caracteristică definitorie a produselor B&O Play este că este probabil să plătiți o primă de preț pentru designul și estetica lor. Acest lucru este adesea un lucru pe care consider că merită să-l pândesc – căștile H9i sunt o piesă superbă de kit care nu se potrivește cu căștile mai mici. Dar designul M3 este puțin prea clar pentru a-și garanta prima, iar în cazul unității mele de recenzie neagră, este de-a dreptul plictisitor. Un Sonos One complet negru are o vibrație elegantă pe care M3 nu o scoate. Dar dacă căutați ceva întunecat pentru a ascunde într-un raft de cărți, poate face truc.

Spre deosebire de M5, M3 este un difuzor direcțional și nu radiază sunet în toate direcțiile – doar arată înainte. Dar nu este atât de direcțional încât deplasarea prin cameră determină schimbarea dramatică a sunetului, practic îl puteți plasa pe un raft și puteți asculta muzică de calitate de oriunde vă așezați.

La volume medii, M3 are un sunet cald, bogat, care contrazice sistemul complet digital și s-ar putea chiar să vă convingă că ascultați un sistem de sunet analog mai vechi. În mod surprinzător, M3 nu oferă bas cu piept (spre deosebire de Beoplay M5 mai mare, care nu are nicio problemă să scoată o tonă de bas), dar reproduce sunete low-end pe care este puțin probabil să le auziți un difuzor mai puțin costisitor.

La volum maxim, M3 poate fi aproape incomod de ascultat, mai ales dacă vă aflați într-o cameră mică. Nu se distorsionează și nici nu se rupe, indiferent cât de tare l-ai învârti. Cu toate acestea, are un șuierat sonor care este foarte greu de ignorat odată ce îl auzi.

Iar la volume mici, sunetul poate fi copleșit de bas. Acest lucru face ca M3 să fie mai puțin ideal pentru podcast-uri sau alte surse audio vocale dominante. Este clar că M3 are cele mai bune performanțe în mijlocul volumului său, de la aproximativ 30 la 70 la sută, dar mulți oameni ar putea găsi chiar și asta prea tare pentru a asculta prelungit sau când doriți doar ceva în fundal.

Pentru comparație, Sonos One și predecesorul său, Play: 1, nu au aceste probleme – sunt ușor de ascultat la volume mici și când butonul este rotit până la 11.

M3 este în primul rând un difuzor wireless, dar puteți conecta o sursă audio cu fir la intrarea de 3,5 mm ascunsă pe partea inferioară a difuzorului. Pentru controlul wireless al difuzorului, puteți utiliza Apple AirPlay, Google Cast sau Bluetooth, permițându-vă să redați practic orice tip de sunet de pe dispozitivul dvs. mobil pe M3. Singurul lucru care lipsește este Spotify Connect, ceea ce înseamnă că este dificil să folosești un computer Windows pentru a trimite audio Spotify către M3 fără a-l asocia direct prin Bluetooth. (Aplicațiile mobile Spotify acceptă protocolul Google Cast, deci funcționează foarte bine pe un telefon sau tabletă iOS sau Android.)

Puteți utiliza aplicația mobilă Beoplay pentru a configura difuzorul în rețeaua dvs. Wi-Fi și a-l configura într-o configurație multi-cameră cu alte difuzoare Beoplay, dar nu este posibil să asociați două difuzoare M3 într-o configurație stereo, așa cum puteți face cu difuzoarele Sonos . Opțiunile multiroom ale Beoplay par a fi destul de limitate, dar, având în vedere că aveam doar un M3 de testat, nu am putut să le trec prin ritm.

Aplicația vă permite, de asemenea, să configurați reglajul difuzorului pe baza poziționării sale (în picioare, într-un colț sau pe perete), dar nu am observat prea multe diferențe între setări. Există, de asemenea, caracteristica ToneTouch de la Beoplay, care evită un control tradițional al egalizatorului pentru un sistem cu patru zone care vă permite să orientați difuzorul către profilurile de sunet „Warm”, „Excited”, „Relaxed” sau „Bright”. Diferențele dintre profiluri sunt subtile, la fel ca și presetările pentru Party, Podcast, Lounge și Clear. Bănuiesc că majoritatea oamenilor care cumpără M3 nu se vor deranja niciodată să se încurce cu aceste setări și nu vor fi mai rău dacă nu.

Marele lucru evident care lipsește M3 este orice fel de control vocal integrat. Acesta nu este un difuzor pe care îl puteți cere să redați o anumită melodie, album, artist sau listă de redare și nici nu îi puteți spune să ridicați sau să reduceți volumul cu vocea. De asemenea, nu am putut obține un Google Home pentru a reda muzică prin M3, chiar dacă este un dispozitiv compatibil cu Cast. Toate interacțiunile dvs. se realizează prin intermediul telefonului dvs. mobil sau al unui mic rocker de volum pe partea din spate a difuzorului, care pare ascuns în mod intenționat.

B&O Play Beoplay M3 lângă Sonos Play: 1

Aceasta pune M3 într-un dezavantaj semnificativ în comparație cu Sonos One, care are microfoane încorporate și poate auzi comenzi vocale pentru redarea de muzică, reglarea volumului sau accesarea asistentului vocal Alexa Amazon (cu Google Assistant promis că va veni în viitorul apropiat) .

În ciuda semnăturii sale de sunet plăcute, a volumului amplu și a designului atractiv, este greu să recomandăm Beoplay M3 peste Sonos One, care costă 100 USD mai puțin și are un suport multiroom mai bun (inclusiv opțiuni de împerechere stereo), o calitate audio mai bună indiferent de volumul pe care îl redați la și un asistent vocal încorporat. Asta înseamnă că M3 seamănă cu alte produse B&O Play într-un alt aspect important: plătiți o primă de preț mare pentru designul său. Ceea ce, în acest caz, nu merită.

Fotografie de Dan Seifert / The Verge